נתניהו (וחיל האוויר) מחכים לבולטון

למרות האיומים מירושלים, חיל האוויר נכנס לגל שקט בסוריה. הסיבה: מחכים לפגישת נתניהו-פוטין להסדרת היחסים. מתי? אחרי ביקור בולטון אצל פוטין

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, מנהל מגעים במוסקבה, בעקבות הצהרתו של הנשיא דונלד טראמפ, כי ארצות הברית תיסוג מאמנת בקרת הנשק הגרעיני עם רוסיה. בולטון נפגש עם עמיתו הרוסי ניקולאי פאטרושב, מזכיר מועצת הביטחון של הנשיא ולדימיר פוטין, ב -22 באוקטובר. הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ סרגיי לברוב באותו יום ועם פוטין ב -23 באוקטובר. כך לפי פרסום של rferl.org.

הביקור בא עם מתחים גבוהים עם מוסקבה בכמה חזיתות, כולל הסכסוך בסוריה והרעלת המרגל לשעבר הרוסי סרגיי סקריפל בבריטניה מוקדם יותר השנה. מוסיפים באתר thehill.com. בולטון צפוי בפגישותיו עם גורמים רוסיים לדון בסוגיות אליהן התייחסו פוטין וטראמפ ביולי האחרון, כולל סוריה, שם מוסקבה טוענת כי היא מסרה מערכת הגנה מפני טילים מסוג S-300 - בניגוד לאזהרות של ממשל טראמפ וישראל. השיחות צפויות גם הן לכסות את איראן וצפון קוריאה.

נזכיר כי מאז אירוע הפלת המטוס הרוסי בסוריה, חיל האוויר הישראלי עבר למצב שקט בסוריה, כאשר האיראנים ככל הנראה מנצלים את ההפוגה בתקיפות. מסתבר כי הפגישה המתוכננת של נתניהו עם פוטין עליה הכריז נתניהו עצמו חיכתה לביקור בולטון. בסופו של יום, בירושלים רוצים לתת למעצמה (ארה"ב) לרכך את השטח מול הקרמלין לפני הגעתו של נתניהו.