אינטל ורולס-רויס יפתחו ספינות מטען אוטונומיות

אינטל ורולס-רויס יפתחו ספינות מטען אוטונומיות

באדיבות רולס-רויס

אינטל ורולס-רויס, שחקנית מפתח בתעשיית הספנות העולמית, הודיעו אמש על שיתוף פעולה לפיתוח מערכות בינה מלאכותית מתקדמות לכלי שיט אוטונומיים, שיהפכו את ענף ההובלה הימית לבטוח יותר. 90% מהסחר העולמי מתבצע באמצעות הובלה ימית ומתוך צי כלל-עולמי של כ-100,000 כלי שיט, כ-25,000 משתמשים בציוד מתוצרת רולס-רויס. אשתקד הכריזה החברה כי תקים צי ספינות מטען אוטונומי לגמרי עד שנת 2025.
 
רולס-רויס הודיעה כי תשתמש במעבדי Xeon Scalable של אינטל במרכזי נתונים מיוחדים שיוקמו על סיפון כלי השיט. מערכות חכמות אלה - Intelligent Awareness System – משתמשות ביכולות בינה מלאכותית לעיבוד נתונים ממכשירי מכ"ם וליידר, מצלמות HD ומצלמות תרמיות, חיישנים שונים, נתוני לוויין ותחזיות מזג אוויר. ניתוח הנתונים הללו יאפשר לכלי השיט לנווט באופן עצמאי, לזהות מכשולים במרחק של קילומטרים אחדים ולנהל תקשורת. יכולות אוטונומיות אלה חשובות במיוחד בעת שיט בלילה, בתנאי מזג אוויר קשים או בנמלים ונתיבי שיט צפופים.
 
הנתונים שייאספו במרכזי הנתונים הצפים יאוחסנו ברכיבי זיכרון מתקדמים מסוג 3D NAND SSD שפועל בדומה ל"קופסה שחורה" ומאפשר גם אבטחה של הנתונים וגם הנגשתם לאימון המערכת ולניתוח ההפלגה לאחר סיומה. גם כשהם דחוסים, היקף הנתונים שייאסף על ידי כלי שיט אחד יכול להגיע ל-1TB ביום, או 30TB לפחות במהלך הפלגה של חודש - מה שהופך את איחסון הנתונים למרכיב קריטי בכל פתרון מתקדם. רולס-רויס הודיעה שתבחן בהמשך גם שימוש ברכיבי זיכרון מתקדמים מסוג Optane ובשבבי FPGA של אינטל.
 
בעשור האחרון, תנאי שיט מסוכנים גרמו לאבדן של יותר מאלף כלי שיט על מטענם, בעיקר בשל טעויות של אנשי הצוות. הפעלה של כלי שיט מסיבי, העמוס בסחורה בשווי מיליוני ולעיתים מיליארדי דולרים, והניווט שלו תוך זיהוי מכשולים וסכנות בזמן אמת, דורש מאנשי הצוות לקבל החלטות חכמות המבוססות על מידע רב ומגוון. מערכות חכמות יכולות להפחית את הפוטנציאל לטעויות אנוש בזכות אוטומציה של משימות ותהליכים שגרתיים, שיאפשר לצוות להתמקד בקבלת החלטות קריטיות.

אולי יעניין אותך גם