IBM חושפת טכנולוגיה ראשונה מסוגה לניהול סביבות ענן של ספקים שונים

מחקר של מכון IBM לערך עסקי (IBV) שנערך לאחרונה גילה כי כמעט כל החברות כבר פועלות כיום בסביבת ענן כלשהי, ויותר מ-85% מהן משתמשות ביותר מסביבת ענן אחת. עם זאת, ממחקר אחר של חברת הייעוץ Ovum עולה כי 80% מעומסי העבודה של יישומים ארגוניים קריטיים ומידע רגיש עודם מופעלים על גבי מערכות עסקיות פנים-ארגוניות (on-premise), ומורחקים מהענן בשל חששות הקשורים לביצועים, דרישות רגולטוריות וחסמים הקשורים לשילוב של מערכות ויישומים שונים.
 
על מנת לגשר על הפערים והחששות הללו פיתחה IBM טכנולוגיה חדשה בקוד פתוח שתקל על ניהול יישומים ארגוניים בסביבות ענן רבות של ספקים שונים - IBM Multicloud Manager.
 
המערכת החדשה מאפשרת לחברות לבנות בקלות רבה יותר סביבות ענן רבות ולהפעילן באופן הרמוני, תוך שיפור השליטה בתהליכים עסקיים, האבטחה, השקיפות והציות לרגולציה. ממשק תפעול מאפשר שילוב של סביבות ענן ציבורי וענן פרטי, יחד עם יישומים פנים-ארגוניים, ומפשט את תהליך העברת עומסי העבודה והיישומים לעננים השונים. הפתרון מותאם לעבודה בסביבת הענן של IBM, אולם מאפשר גם לשלב עבודה המתבצעת בסביבות ענן של ספקים אחרים, דוגמת אמזון, Red Hat ומיקרוסופט.
 
לדברי ארז שמש, מנהל תחום התוכנה בענן ב-IBM ישראל: "גישת הקוד הפתוח לניהול נתונים ואפליקציות בסביבה המשלבת ריבוי עננים, תאפשר לחברות להרחיב ולמדרג את השקעות העבר הנרחבות שלהן בפתרונות ענן, ולמצות את הערך העסקי המלא של הענן. כך ניתן להפיק לא רק את היתרונות הכלכליים הנובעים מהאפשרות לשכור עוצמת עיבוד בעזרת הענן – אלא גם למנף באופן מלא את הענן על מנת להמציא תהליכים עסקיים חדשים, ולהיכנס לשווקים חדשים".
 
דור חדש של טכנולוגיות ענן
 
IBM Multicloud Manager פועלת על גבי פלטפורמת הענן הפרטי של החברה -IBM Cloud Private (ICP), שמבוססת על ניהול עבודה של קונטיינרים בסביבת Kubernetes. מדובר בגישה מבוססת קוד פתוח ל"עטיפה" של אפליקציות בקונטיינרים, שהופכת אותן קלות יותר לניהול וזולות יותר לתפעול גם לרוחב מגוון סביבות ענן בעת ובעונה אחת.
 
בעזרת מערכת הניהול שמקשרת עננים שונים של ספקים שונים, מציעה IBM מערכת אחידה, אוטומטיזציה ואפשרות חיזוי מדויק ויעיל. ממשק התפעול מנהל ביעילות אלפי יישומים הפועלים בקונטיינרים Kubernetes ומטפל בכמויות גדולות של נתונים – ללא תלות בשאלה היכן הם ממוקמים.
 
הפתרון החדש צפוי לשנות את חוקי המשחק בכל הנוגע למודרניזציה של עסקים סביב העולם. למשל, אם חברה להשכרת רכב משתמשת בענן מחשוב אחד על מנת לצרוך שירותי בינה מלאכותית, בענן אחר לניהול מערכת ההזמנות שלה, ובמערכת פיננסית פנים-ארגונית על גבי מחשבים מקומיים בכל משרד סביב העולם – יכולה המערכת החדשה של IBM לכסות את מכלול תשתיות המחשוב הללו ולאפשר תהליך מידי של הזמנת רכב שכור באמצעות אפליקציית המובייל של חברת ההשכרה.
 
תחום הענן של IBM נמצא בצמיחה עם הכנסות של 11.4 מיליארד דולר ברבעון 3 של 2018 - גידול של 21 אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשבוע שעבר, דיווחה IBM כי בתוך פחות משנה מאז השקת IBM Cloud Private, מאות חברות וארגונים כבר נעזרים בסביבת הענן הפרטי של החברה על מנת לשנות ולעצב מחדש את הארגון כולו. בין היתר: משטרת ניו זילנד, קבוצת Fuyao הסינית, חברת הביטוח היפנית Aflac, חברת האשראי הטורקית Kredi Kayıt Bürosu וספקית השירותים הפיננסיים הברזילאית FIS.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית