ליברמן: "לא מאמין בהסדרה מול חמאס"

"אני רוצה שאנחנו גם נגדיר מהי המטרה שלי מול חמאס. המטרה היא לפחות, מטרת מינימום, להשיג 5 שנים שקט ורגיעה בגבול הדרומי שלנו", אמר ליברמן בפתח ישיבת הסיעה היום (ב')

https://twitter.com/AvigdorLiberman/status/1047146984463847424

שר הביטחון ויו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה כי הוא לא מאמין בהסדרה עם חמאס והיעד שלו הוא להגיע לרגיעה של חמש שנים. "אמרתי, אנחנו באמת ניסינו למצות כל אלטרנטיבה לפני שהולכים לצעדים אחרים. אני אמרתי גם מלכתחילה אני לא מאמין בהסדרה מול חמאס, זה לא יעבוד, אבל לנסות צריך.

"אמרתי מלכתחילה, הדבר היחידי שיעבוד- חייבים להנחית מכה קשה, הכי קשה שאנחנו יודעים על חמאס ורק ככה אפשר להשיג את המטרה. אני רוצה שאנחנו גם נגדיר מהי המטרה שלי מול חמאס. המטרה היא לפחות, מטרת מינימום, להשיג 5 שנים שקט ורגיעה בגבול הדרומי שלנו.

"מאז ה-30 לספטמבר חמאס מפעיל אלימות וגם הבהירו אתמול ושלשום- 'לא דלקים, לא משכורות ושום סיוע הומניטארי לא יפסיק את האלימות הזאת עד שלא נשיג את היעד האסטרטגי'. היעד האסטרטגי של חמאס זה הסרת המצור קרי יוכלו להכניס חופשי נשק איראני, את כל המדריכים האיראניים, אנשי חיזבאללה, תחמושת, הכל. זה פירוש הסרת המצור ולכן אסור לנו להסכים לזה והבעיה היא לא שיגור בלוני התבערה או אותו חיכוך על הגדר. הם נחושים, הם אמרו 'לא נפסיק את האלימות עד שלא תסירו את המצור'.

"צריך להבין שעצם המחשבה שניתן להסיר מצור, בלי שהם מוותרים בשלושת הנקודות הקריטיות עבורנו, ואני אומר קודם כל הסדר בנושא שבויים ונעדרים, דבר שני ויתור על הסעיף המרכזי באמנת חמאס- השמדת מדינת ישראל, וכמובן פירוז. בלי שלושת הדברים האלו, להשיג את הסרת המצור, זאת מבחינתי קטסטרופה. ולכן אני אומר, כרגע עם כל הכאב ועם כל הסיכונים, עזה תחילה. חייבים להנחית מכה קשה על הנהגת החמאס, על חמאס ברצועת עזה גם במחיר שהסכסוך הזה יתרחב לעימות כולל.

"אנחנו הגענו לצומת הזה ואין שום ברירה אחרת, אני אומר את זה בעיניים טובות, ברור שאני לא יכול להחליט לבד על הנושא הזה, שר הביטחון לא מספיק וגם ראש הממשלה לא מספיק, חייבים החלטת קבינט ולצערי חלק מן השרים, למרות ההתלהמות בחוץ, בקבינט אומרים דברים בדיוק הפוכים, אני לא זוכר מי אבל יש שרים שנורא אוהבים לפזר סלוגנים בחוץ ובקבינט מדברים דברים הפוכים. לצערי לא כולם מחזיקים בדעה שלי, בקבינט מטבע הדברים תמיד יש ויכוחים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית