IBM מוסיפה יכולות בינה מלאכותית של Watson לענן הפרטי שלה

שי כהן, מנהל יחידת הענן ב-IBM ישראל

IBM הודיעה על שילוב שורה של יכולות חדשות במסגרת פלטפורמת הענן הפרטי שלה - IBM Cloud Private, ביניהן יכולות בינה מלאכותית מתקדמות דוגמת IBM Watson Assistant, ומערכת IBM Watson Speech-to-Text, ותמיכה במגוון עננים ציבוריים נוספים ובהם זה של IBM עצמה. בכך מספקת החברה ללקוחותיה מבחר גדול יותר של כלים וגמישות עבודה נוחה מאי-פעם.
 
החל מהיום זמינה מערכת ווטסון להמרת דיבור לטקסט, IBM Watson Speech-to-Text, על גבי פלטפורמת הענן הפרטי של IBM, באופן המאפשר להריץ אותה לראשונה בסביבה פנים ארגונית נפרדת. בעזרת המערכת הזאת ניתן למשל לתמלל תכני אודיו באופן אוטומטי ולנתחם בשבע שפות.
 
IBM Watson Assistant, הזמין גם הוא מעתה על גבי הענן הפרטי של IBM, מאפשר למפתחים וכן למשתמשים שאינם בעלי רקע טכני, לבנות פתרונות בינה מלאכותית המבוססים על שיחה עם המשתמש – החל מצ'אטבוטים פשוטים ועד לפתרונות ברמה כלל-ארגונית, לשירות לקוחות ויישומים נוספים.
 
IBM הודיעה גם כי סביבת IBM Cloud Private תהיה זמינה מעתה גם כחלק מסביבת הענן הציבורי שלה - IBM Public Cloud. השילוב הזה מאפשר ללקוחות להעביר בקלות את עומסי העבודה הארגוניים שלהם ממערכות פנים-ארגוניות אל תשתיות הענן של IBM, תוך יצירת סביבה היברידית מלאה.
 
לדברי שי כהן, מנהל יחידת הענן ב-IBM ישראל, "הענן הינו פלטפורמה וזרז לקידום שינוי עסקי וחדשנות, והענן הפרטי של IBM מאפשר ללקוחות להביא את היכולות והיתרונות של הענן הציבורי אל תוך הארגון. כך ניתן לנהל את תהליכי המעבר לעידן החדש תוך מזעור סיכונים, יחד עם המשך ההישענות על מערכות הפועלות בתוך הארגון, המריצות יישומים עסקיים קריטיים ומטפלים במידע רגיש במיוחד. בנוסף, יכולות הבינה המלאכותית שהיו עד כה זמינות לשימוש בענן הציבורי בלבד, מונגשות עכשיו לארגונים גם בענן הפרטי שלהם ושמות בידיהם יכולות בינה מלאכותית שישדרגו משמעותית את השירות ללקוחותיהם. הכרזה זו מוכיחה כיצד ממשיכה IBM לפתח ולהוביל בפתרונות הענן הארגוני".
 
הדואר המלכותי הבריטי, שהוא אחד המוסדות הוותיקים בעולם בתחום הזה, נשען על סביבת הענן הפרטי של IBM על מנת לקדם שינוי וחדשנות, במעבר לעידן המקוון. הדואר הבריטי כבר מפעיל את שירותי המשלוח והמעקב אחר פריטים, וממשקי תכנות היישומים (API) המשתלבים בהם – על גבי ענן ייעודי של IBM. באמצעות הענן הזה, יכולים לקוחות לבצע משלוחים, לעקוב אחר התקדמות דבר הדואר, ולתאם את מסירתו. עתה, בוחן הדואר הבריטי את הענן של IBM ככלי לשיפור אפשרויות הניוד של אפליקציות קיימות, והשקה מהירה של אפליקציות חדשות – החיוניים לבניית בידול של שירותיו מהמתחרים, ולהתרחבות לשווקים חדשים.
 
משטרת ניו-זילנד משתמשת בטכנולוגיות העדכניות של IBM על מנת לשפר את פעילותה במניעת פשיעה ובשמירת בטחון הציבור. המשטרה בוחנת שימוש בענן של IBM ובקונטיינרים של Kubernetes למשימות מודרניזיציה של מערכות קיימות, כמו גם להשקה מהירה של שירותים חדשים דוגמת מערכת תקשורת לשוטרים המבוססת על מכשירי מובייל.
 
Caleres, יצרנית הנעלה אמריקאית מובילה, הפעילה בכ-1,300 חנויות תחת מותגים דוגמת Famous Footwear, Sam Edelman ו- Naturalizer, מעבירה את תשתיות ה-IT שלה לסביבת הענן הפרטי של IBM על מנת לאפשר מודרניזציה של פיתוח אפליקציות ופריסתן, באמצעות Kubernetes – תוך שיפור הביצועים העסקיים.
 
חברת הביטוח היפנית Aflac חתמה על הסכם עם IBM לאוטומטיזציה וייעול תשתיות ה-IT שלה. Aflac תעביר את מערכות ניהול הלקוחות, המכירות והתמיכה בסוכנים שלה לסביבת הענן הפרטי של IBM. המעבר יסייע לענק הביטוח בשיפור יעילות הפעילות שלו, ובצמצום הזמן הנדרש לפיתוח אפליקציות ושירותים חדשים המסופקים לכחמישים מיליון לקוחות, בכל העולם.
 
ענקית עיבוד התשלומים והסליקה הברזילאית Fidelity National Information Services, המעבדת עסקות של יותר מ- 800 מיליון כרטיסי אשראי בכל העולם, משתמשת בענן הפרטי של IBM על מנת לייעל את פעילותה בשוק הברזילאי.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית