ניסויים של מעיל רוח על ה'סטרייקר' יחלו בתחילת 2019 בארה"ב

רפאל הולכת על כל הקופה - אחרי החוזה לטנקי האברהמס, החברה חותרת לחוזים בברדלי ובסטרייקר. אם זה יקרה, השאלה מה יעלה בגורל חץ דורבן

קרדיט: רפאל

על רקע הצטיידות הצבא האמריקאי במערכת "מעיל-רוח" לטנקי האברמס, ולאור הצלחה חסרת תקדים של המערכת, בתום סדרת ניסויים על-גבי נגמ"ש ה'בראדלי' בהם יירטה מעל ל-300 טילים מסוגים שונים- מבקש כעת צבא ארה"ב להרחיב את ההצלחה לכלי נוסף
 
חברת רפאל השלימה לאחרונה, סדרת ניסויים מוצלחת של מערכת "מעיל-רוח קלה" המתאימה לרק״מ קל, ורשמה הצלחה מבצעית מרשימה של למעלה מ 95%, כאשר המערכת ניטרלה  כ-300 טילי נ"ט ורקטות RPG מסוגים שונים. מדובר במערכת "מעיל-רוח" המוכרת, בתצורה מופחתת משקל ונפח, המהווה אבולוציה של "מעיל-רוח" לטנקים. סדרת הניסויים התקיימה בחודשיים האחרונים בשדה ניסויים בדרום הארץ, על גבי נגמ"ש הבראדלי, הנמצא בשימוש צבא היבשה של ארה"ב. הניסויים התקיימו בנוכחות של כ-120 מקבלי החלטות ומומחים טכניים מארה"ב, ולמעלה מ-10 מדינות מובילות, ביניהן מדינות מפתח בנאט"ו. המערכת החדשה מוצגת השבוע לראשונה ב-AUSA  - התערוכה הביטחונית הגדולה בארה"ב.
 
מערכת "מעיל רוח" עברה בשנים האחרונות הפחתה משמעותית של כ-40% במשקלה ונפחה, זאת לצורך התאמתה גם לרכבים קרביים משוריינים קטנים, ובעלי משקל קל יותר מטנקים. מהלך זה בוצע באמצעות הפחתת משקלו של משגר אמצעי הנגד ושל תיבות האלקטרוניקה, הקיימים גם בגרסה המותקנת על גבי טנקים. "מעיל –רוח" מותקנת כיום על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 3 ו-4, וכן גם על גבי נגמ"שי נמ"ר. חברת רפאל זכתה בחוזה אספקה שלישי ל"מעיל-רוח", שיאפשר הגנה למעלה מ-1,000 פלטפורמות בצה"ל.
 
משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל:  "מערכת "מעיל רוח" שינתה את פני לוחמת היבשה בצה"ל, ונבחרה לשרת גם את צבא ארה"ב. מדובר במערכת אשר מעצימה את יכולות השרידות והתמרון לכוחות בשדה הקרב. כלל הלקוחות שצפו בניסוי התרשמו מאוד מבשלות המערכת, מיכולות היירוט שלה כנגד מגוון רחב של איומים, ומאחוזי ההצלחה הגבוהים שהושגו בתרחישי ניסוי  מורכבים ביותר. בתרחישים אלו גם נבדקו ונשללו, הסיכונים לפגיעה בחיילי חי"ר הנמצאים בקרבת הכלי המוגן. לצבא ארה"ב שנמצא בתהליך הצטיידות ב"מעיל רוח" לטנקים שלו, יהיה נכון להצטייד במערכת הקלה לנגמ"שי הקרב.
 
"גרסאות התוכנה של שתי המערכות זהות, כמו גם רכיבים משותפים רבים המביאים לקומונליות ולחיסכון ניכר בעלויות.  במהלך מזורז, הוזמנו אנשי רפאל ע"י צבא ארה"ב להדגים את יכולות המערכת הקלה על-גבי נגמ"ש הסטרייקר האמריקאי (נגמ"ש קל 8X8) כבר בתחילת 2019".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית