האם תעשיית התיירות ברחבי העולם ערוכה להתמודד עם האסון הבא?

בשבוע הבא תתקיים בירושלים ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית הראשונה מסוגה - ITSS 2018 - שתעסוק בניהול תיירות רציף בעידן של אירועי טרור ומשברים לאומיים שונים

מגזל פיזה תחת אבטחה (צילום: באדיבות ד"ר ערן כתר)

ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית (ITSS- International Tourism & Security Summit), הראשונה מסוגה, תתקיים בשבוע הבא בירושלים ותעסוק בנושא תיירות מתפתחת תחת איומי טרור. נושא הוועידה בא כחלק מההבנה שבשנים האחרונות בעיית הטרור הפכה גלובלית והגיעה לערים רבות בעולם. כך למשל נתוני התיירות באירופה באוגוסט 2016 מצביעים על ירידה דרסטית, כשהגבוהים בנתונים מציגים ירידה של 18% בתיירות בבריסל, לאחר שלושת פיגועי התאבדות שהתרחשו בעיר במהלך חודש מרץ של אותה השנה וירידה של כ-14% במספר התיירים בפריז, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שהייתה בעיר בנובמבר 2015.  אתגרים ביטחוניים אלו דורשים פתרונות גלובליים שנשענים על שילוב ידיים ועל נכונות של כולם לחלוק את הידע, הניסיון, הטכנולוגיות והלקחים.

הוועידה הינה יוזמה משותפת של המשרד לירושלים ומורשת, משרד התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ולשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, והיא תפגיש בין מקבלי ההחלטות, המפעילים, אנשי המקצוע ונציגי החברות המובילים בעולם בתחומי תיירות. במהלך הוועידה, יינתנו כלים מעשיים לניהול תיירות שוטף בעתות משבר ואירועים ביטחוניים שעשויים להשפיע על דעת הקהל והתיירות הנכנסת ליעדים פופולריים ברחבי העולם.

לאירועים ביטחוניים יש השלכות מרחיקות לכת והירידה בתיירות מורגשת חודשים לאחר הפיגועים, משפיעה על ערים שלא הושפעו ישירות מהטרור וגורמת לנזקים כלכליים משמעותיים. מתוך הבנת ההשפעות הביטחוניות על התיירות - מטרתה המרכזית של הוועידה היא לשתף את הידע והכלים המעשיים להתמודדות עם טרור ומשברים אחרים לרבות השלכותיכם על התיירות הנכנסת. הוועידה נוצרה מתוך הבנה כי הסוגיות הגלובליות איתן מתמודדות תעשיות התעופה והתיירות בכל העולם, מצריכות שיתוף פעולה של גורמים שונים בתעשייה (פרטיים וממשלתיים) מכל העולם, במטרה לחבור יחדיו לטובת הנחלת אסטרטגיה ופרקטיקה נכונה ולמודת ניסיון - שתשמר את כוחה של התיירות בערי העולם ותחזק את הידע בניהול תדמית נכון - במהלך משבר ואחריו.

בכנס יקחו חלק מומחי שיווק, אנשי מקצוע מובילים ומנהלי התיירות הבכירים לשלושה ימי דיונים, ניתוחי מקרה ותובנות מעשיות לניהול תקשורתי של אירועי משבר בתיירות. תכנית הכנס כוללת מספר מושבים בנושאים של טרור גלובלי והשלכותיו על ניהול משברים בפועל; שיווק תיירותי באמצעות מדיה חברתית במהלך משבר ואחריו; שיקום והחייאת התדמית החיובית של יעדים תיירותיים ושיווק המתמקד בהשבת תיירים למקום בו אירע אסון; הדרכת תיירים לאחר משבר וניהול השפעות המשברים על תיירות ה-MICE וכן תערוכה מקצועית שתתקיים במקביל לוועידה ותציע לאנשי התעשייה הזדמנות ייחודית לבקר את ישראל ולהציג תוצרים ושירותים חדשניים בתחום התיירות בהיבטי בטחון, שיווק ופרסום. 

הבחירה לקיים את הכנס דווקא בירושלים נובעת מהעובדה שירושלים מהווה דוגמא לעיר תיירותית, שמתמודדת לאורך השנים עם משברים הנובעים מפיגועי טרור באזור, ועל אף זאת מייצרת צמיחה תיירותית מתמשכת באמצעות יישום מיטבי של העקרונות לניהול תקשורתי של משברים. בעקבות המצב, פיתחה ירושלים כלים להתמודדות עם הפגיעה התדמיתית והחזרתם של התיירים (מפנים ומחוץ) לעיר. ההשפעה הייתה מיידית וניתן לראות כי בעשור האחרון ישנה עלייה במספר הלינות בעיר וגידול של 47% בתיירות נכנסת לעיר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית