ניסויי חוזק קרקעיים מעלים אפשרות להגדלת אורך החיים של מטוסי ה-F-35A

הניסויים הקרקעיים כוללים בדיקות עמידות של מבנה המטוס כולו בשלושת הדגמים של ה-F-35, כאשר המבנה מועמס במתקני ניסוי מיוחדים ובמעבדות כדי לדמות את העומסים הפועלים על הקרקע ובטיסה בתנאים שונים

קרדיט לתמונה: לוקהיד מרטין

המשרד המשותף לניהול תוכנית ה-F-35 ולוקהיד מרטין השלימו ניסויי חוזק סטטיים, ניסוי הפלה וניסויי עמידות, והתוצאות המוקדמות מצביעות על פוטנציאל להגדלת אורך החיים של ה-F-35A בשירות.
 
הבדיקות הקפדניות אישרו את חוזקו של מבנה המטוס ואת גמישותו להפעלת עומסים כדי לעמוד בתנאים התובעניים שבהם הוא יפעל במהלך פעילותו המבצעית. התוצאות הסופיות של הניסויים יסייעו לניהול צי המטוסים ולחיזוי דרישות התחזוקה במשך עשרות שנות פעילות.
 
הניסויים הקרקעיים כוללים בדיקות עמידות של מבנה המטוס כולו בשלושת הדגמים של ה-F-35, כאשר המבנה מועמס במתקני ניסוי מיוחדים ובמעבדות כדי לדמות את העומסים הפועלים על הקרקע ובטיסה בתנאים שונים. אורך החיים שתוכנן ל-F-35 מסתכם ב-8,000 שעות טיסה, אך בניסויים הקרקעיים נדרש המבנה להוכיח את עמידותו בשני מחזורי חיים, דהיינו 16,000 שעות. ה-F-35A עבר את הדרישות במידה ניכרת והוכיח בניסויים הקרקעיים את עמידותו בשלושה מחזורי חיים שלמים, דהיינו דימוי 24,000 שעות טיסה – דבר שנותן ביטחון באפשרות להגדיל את אורך החיים בשירות.
 
מבנה ה-F-35A השלים את ניסויי החוזק הקרקעיים במפעלי BAE Systems בבריטניה, בעוד דגמי ה-F-35B ו-F-35C עברו את הניסויים במפעלי לוקהיד מרטין בפורט וורת' שבטקסס. כל הדגמים עוברים בדיקות פירוק לרכיבים במכון הלאומי למחקר תעופתי בוויצ'יטה שבקנזס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית