מל"טים מתוצרת ישראל בהפעלה גרמנית סיפקו תמיכה לא חוקית לצבא הצרפתי באפריקה

באופוזיציה הגרמנית טוענים כי צבא גרמניה תמך בצבא הצרפתי במאלי, אפריקה, ללא אישור מהפרלמנט הגרמני. מדובר באירועים שהתרחשו בסוף 2017. בין היתר, הצבא הגרמני סיפק מודיעין מבוסס מל"טי הרון לצבא הצרפתי באזור

https://www.bmvg.de/de/aktuelles/heron-fliegt-ueber-mali-27668?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

אתר החדשות הגרמני, welt.de , חושף כי מל"טים ישראלים המופעלים על ידי חיל האוויר הגרמני מסייעים לקומנדו הצרפתי במאלי, אפריקה. לפי הדיווח, מדובר בחריגה מסמכות של הBundestag, והדיון הגיע לפרלמנט הגרמני על ידי האופוזיציה.

לפי הדיווח, גרמניה לוקחת חלק במבצע של האו"ם תחת השם Minusma לשמירה על השלום במאלי. לעומת זאת, צרפת, לוקחת חלק במבצע בשם Barkhane שמטרתו 'ציד' טרוריסטים באותו אזור. לפי המסמכים הסודיים, הגרמנים סיפקו לצרפתים תמיכה מודיעינית באמצעות מל"טים. מדובר באירועים שהתרחשו בסוף שנת 2017.

"מל"טי ההרון טסו כמעט מדי יום, לפעמים כמה פעמים", אמר משרד הביטחון הגרמני. "היה גם המקרה ב -29 בדצמבר 2017. אנחנו לא יכולים לספק כל מידע על פרטים מבצעיים נוספים".

הגרמנים סיפקו תמיכה לוגיסטית לצרפתים גם באמצעות מסוקי NH90. לפי האופוזיציה, לצבא הגרמני לא היה מנדט חוקי לעזור לצרפתים במבצע שלהם באותה תקופה. בין השורות , טוענים באופוזיציה כי הצבא לא עדכן את הפרלמנט הגרמני במבצעים אלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית