למרות הצהרות הרכש, בינתיים, משרד הביטחון לא חורג ממסגרת התקציב

למרות עליית המתח בחודשים האחרונים בדרום סוריה ועזה, וההכנות לעימות עם חיזבאללה בצפון, משרד הביטחון והאוצר שומרים יחד על מסגרת תקציב הביטחון. מילה טובה ראוי לתת גם לרמטכ"ל שמראה אחריות לכסף הציבורי

https://twitter.com/AvigdorLiberman/status/1036906625129504768

למרות ההצהרות של משרד הביטחון על רכש רקטות, נגמ"שי איתן ולווין מתעשייה אווירית, פרויקטים שעתידים לעלות למשלם המיסים מיליארדי ש"ח, נראה כי במציאות, משרד הביטחון והאוצר מקפידים לא לפרוץ את מסגרת התקציב. כך עולה מפרסום עדכני של משרד האוצר.

על פי הפרסום תחת הכותרת "ביצוע תקציב והכנסות המדינה ממיסים לחודש אוגוסט 2018", משרד הביטחון עומד נכון לסוף חודש אוגוסט על ניצול תקציבי של כ-71 אחוזים מהתקציב המקורי לשנת 2018. מדובר בעליה של כ5.6 אחוזים לעומת תקופה מקבילה אשתקד. בחישוב פשוט, כל חודש המשרד צריך לנצל 8.33 אחוזים מהתקציב, עבור שמונה חודשים אלו 66.6 אחוזים. קצת פחות מהניצול בפועל, אך לא רחוק. בסדרי גודל כאלו של תקציב (כ-66 מיליארדי ש"ח לשנה), מדובר בהישג ניהולי עבור משרד הביטחון והאוצר.

למאמץ השמירה על מסגרת התקציב אחראי גם הרמטכ"ל שמראה כי אינו מזלזל בכסף ציבורי ושומר על מסגרת התקציב למרות חודשים של מתח ביטחוני בעזה ועד לאחרונה גם בדרום סוריה. זאת, במקביל לגרף התרגילים בצפון שתפקידו להשאיר את צה"ל מוכן למלחמה עם חיזבאללה. אם תבוא. הכי קל 'לנגן' על החשש הביטחוני ולדרוש עוד כסף. שמונת החודשים האחרונים של 2018 מוכיחים לפי מספרי האוצר כי מדובר בשדרת ניהול ביטחונית שמאזנת בין צרכים ביטחוניים לאחריות לכספי הציבור.

לפי הפרסום, עד חודש אוגוסט כולל, ניצל משרד הביטחון כ47 מיליארדי ש"ח. בחינה של הניצול החודשי תראה עליה יחסית בחודשים יוני ויולי השנה לעומת חודשים מקבילים. הסיבה ככל הנראה קשורה למתח הביטחוני בזירות שצויינו קודם לכן - עזה ודרום סוריה.

מקורמקור: הדוח של האוצר לחודש אוגוסט 2018

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית