בואינג תספק עוד 18 מטוסי תדלוק מדגם KC-46 לחיה"א האמריקני

החברה זכתה בחוזה בשווי 2.9 מיליארד דולרים לאספקת מטוסי התדלוק החדישים לחיל האוויר האמריקני. בסוף השבוע קיבל המטוס אישור הפעלה של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-FAA

צילום: חברת בואינג

חברת בואינג זכתה בחוזה בסך 2.9 מיליארד דולר לאספקת עוד 18 מטוסי תדלוק חדישים מדגם KC-46. בסך הכול הזמין הפנטגון עד כה 52 מתדלקים, והתכנית כולה כוללת הצטיידות של חיל האוויר האמריקני ב-179 מתדלקים מודרניים. בשבוע שעבר זכה מטוס התדלוק לאישור הפעלה מטעם רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה- FAA.

מטוס התדלוק KC-46 של בואינג נחשב לאחד המועמדים הרציניים לרכש של חיל האוויר הישראלי, שיחליף בעתיד את המתדלקים המתיישנים 'ראם' המבוססים על מטוסי נוסעים ישנים מדגמי בואינג 707. 

האישור של ה - FAA  קובע כי יכולות המתדלק בביצוע תדלוק אווירי למטוסים צבאיים והמערכות האלקטרוניות במטוס עומדים בדרישות של רשות התעופה הפדרלית.

דובר חברת בואינג, צ'ארלס רמי, מסר לאתר ג'יינס כי לקבלת האישור קדמה סדרה ארוכה של ניסויים קרקעיים וטיסות ניסוי, שנמשכו מאז  2015 וכללו ניסויים ובחינות של שתי שיטות התדלוק האווירי, בעזרת חדק (BOOM) ובשיטת הסל.

בניסויים השתתפו ששה מטוסי תדלוק שטסו 3,500 שעות והעבירו 1,361 טונות דלק למטוסי F-16, F-18, 'הרייר', מטוס C-17, מטוס תקיפה A-10 ותדלקו גם מטוס תדלוק מאותו הדגם KC-46.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית