דוח: חיל האוויר של ארה"ב קטן מידי, לא יוכל להתמודד עם מלחמה קרה נגד רוסיה או סין

צילום: AP

חיל האוויר של ארה"ב אינו גדול דיו כדי להתמודד עם אתגרים עתידיים, כולל סכנה של מלחמה קרה חדשה נגד רוסיה או סין, כך קובע מחקר חדש של מכון RAND, שמומחיו בדקו את סיכויי ההתמודדות של חיל האוויר האמריקני נוכח כמה תרחישים, והמסקנה היא שחיל האוויר קטן מידי.

צוות המומחים של מכון ראנד בדק את תגובת חיל האוויר נוכח ארבעה תרחישים אפשריים: מלחמה קרה נגד רוסיה או סין, מבצעים הנובעים מהתחייבויות אמריקניות לשמירת השלום במקומות שונים בעולם, פעילות מבצעית נגד טרור ומתקפות טרור דוגמת המתקפה על מגדלי התאומים בניו יורק.

מסקנת דוח מכון ראנד: בכל התרחישים הללו חיל האוויר קטן מידי. אף לא אחד מסוגי כלי הטיס כמו מטוסי קרב, מפציצים תובלה, לא יוכל להתמודד, בגלל מחסור בכלים. צי המטוסים של ארה"ב "מתוח עד קצה היכולת" בגלל מחויבויות שונות ברחבי תבל.

הדוח מייעץ: "כיוון שאין רואים סוף לדרישות מבצעיות במזרח התיכון ובדרום אסיה ועליית מפלס הדאגה נוכח סכנה של שינויים במאזן הכוחות באירופה ובאסיה, חייב חיל האוויר להיות מסוגל להעמיד כוחות גדולים דיים על פי דרישות המפקדים בכל שטח ובכל זירת פעילות מבצעית, וזה בנוסף לדרישות בתחומי האימונים, אספקת ציוד,  וכל זה נוכח איומים קונבנציונליים".

FLIGHT GLOBAL כותב כי דוח מכון ראנד מתפרסם כאשר מספר כלי הטיס בחיל האוויר האמריקני מצוי בירידה מזה שלושה עשורים. הדגש כיום הוא על רכש של פחות מטוסים, אך יקרים יותר, דוגמת מטוסי F-35, מטוס המבטיח יכולות רבות. כדי לנסות לגבור על המחסור בכלי טיס, החלה ארה"ב לערוך ניסויים בדגמים חדישים של כלי טייס בלתי מאוישים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית