מערכת שליטה ובקרת רחפנים Aersoph

צילום: חברת הוביז

חברת הוביז הישראלית, בשיתוף עם בית התוכנה Aersoph, חשפה לאחרונה מערכת שליטה וניהול צי רחפנים מתוצרתה. מדובר במערכת שליטה ובקרה בצי רחפנים למשימות אבטחה מגוונות, כאשר מסלולי ההטסה מוזנים למחשב ומשם נשלטים ומנוהלים תוך כדי הפעלת הרחפנים בהתאם למשימות ולתזמונים שהוגדרו מראש ובהפעלה אוטומטית.

מערכת Aersoph מאפשרת לגופים וארגונים לבצע מספר משימות רחפנים בתאי שטח ספציפיים. כך למשל, ניתן להקפיץ רחפן אוטומטית לנקודת חיישן, להטיס רחפנים למסלולי פטרול שונים, להקפיץ רחפן לנקודות עניין רגישות, לתזמן הטסת רחפנים למשימות על פי לוחות זמנים קבועים ולבצע טיסות לילה עם מצלמות טרמיות.

מערכת התוכנה מסוגלת לנהל הטסה של מספר רחפנים במקביל למשימות שונות ובין אם נמצא רחפן אחד באוויר או מספר רב שלהם. בכל שלב, חדר הבקרה מקבל שידור לאחור מכל רחפן באוויר  כך שיוכל לתצפת על מסלולי הטיסה והפטרולים לצורך זיהוי אירועים חריגים. במקרה של אירוע חריג, יכול חדר הבקרה לפקוד על הרחפן לעצור את מעופו במסלול לצורך תצפית על נקודת האירוע החריג, לפקוד על מצלמת הרחפן להפנות מבט לנקודות נדרשות, לנהל את האירוע בזמן שהרחפן באוויר ובסיום האירוע לפקוד על הרחפן לחזור אל נקודת הבית.

למערכת Aersoph  היכולת לטוס עם מגוון של מטע"דים וחיישנים שונים, תוך כדי שידור לאחור של וידאו איכותי לחדרי בקרה מרוחקים והיא יכולה לעשות שימוש בכל סוגי הרחפנים הקיימים והמוכרים.

לדברי בני פת-אל, בעלים ומנכ"ל חברת הוביז, "המערכת סיימה את תהליך הפיתוח ובימים אלו נמצאת בפיילוט רחב היקף במפעלי ים המלח ובמספר חברות אבטחה. מערכת AERSOPH מיועדת לחברות אבטחה, חברות תשתית וחברות העוסקות בעולם החקלאות ולפיכך, קהל המטרה שלנו הינם ארגונים וחברות המעוניינים לקבל מענה של הטסה חכמה ואוטונומית בכדי להשיג תוצאות מיטביות".

יוזכר כי חברת הוביז תשתתף בכנס הכלים הבלתי מאוישים הבינלאומי, שיתקיים ב-8.11.18 במרכז האירועים "אבניו" בקריית שדה התעופה. לפרטים נוספים על הכנס ולרישום לחצו על הקישור

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית