רוסיה משתמשת במל"טים עבור הנחיה של ירי טילי שיוט לעבר מטרות ימיות

מל"טי Forpost של רוסיה המבוססים על הSearcher של תעשייה אווירית הנחו לראשונה ירי טילי שיוט במסגרת תרגיל של הצי הרוסי. במהלכו, המל"טים העבירו נ"צ לספינות ששיגרו טילי קליבר ויאחונט לעבר המטרות

http://eng.mil.ru/en/structure/forces/navy/media/photo/gallery.htm?id=45363@cmsPhotoGallery

מל"טי פורפוסט [במקור מבוססים על מל"ט ה-Searcher Mk II של תעשייה אווירית] יכולים להנחות ביעילות טילי שיוט מסוג קליבר וטילי יאחונט נגד ספינות ומטרות ימיות. כך לפי פרסום של navyrecognition.

בתרגיל בים הבלטי סיפקו מל"טים כאלה הנחיה בזמן אמת לספינות טילים. אלה הם התרגילים הראשונים של הצי הרוסי מסוג זה. בעבר, מל"טים שימשו באופן בלעדי להנחיית אש ארטילריה. לדברי מומחים, השימוש במל"ט משפר באופן משמעותי את יכולות הלחימה של הצי, נכתב בעיתון Izvestia.

מקור במפקדת חיל הים אמר ל- Izvestia כי במהלך התרגילים האחרונים של הצי הבלטי, מל"טי "פורפוסט" הנחו בפעם הראשונה טילי שיוט. לאחר קבלת נצ המטרה מהמל"ט, ספינות הצי הבלטי שיגרו טילים.

החומרה המודרנית מאפשרת למל"ט לפעול בלילה ובכל מזג אוויר. לפורפוסט יש אספקת דלק ניכרת והוא יכול לפעול ברדיוס של עד 250 ק"מ מהמפעיל, לפתח את המהירות מעל 200 קמ"ש ולהישאר באוויר עד 17 שעות. המל"ט שוקל מעל 450 ק"ג. גובה הטיסה המרבי הוא כ -5,000 מ'.

לפי הפרסום המכ"ם והמערכות האופטיות של המל"ט שופרו על ידי התעשייה הרוסית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית