דיווח: ארה"ב הציעה לפיוניאנג להעביר חצי מפצצות הגרעין לפירוק בבריטניה

משלוח חצי מראשי הקרב שלה הוא לא הצעד הראשון שהצפון התבקשה לעשות. בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי לפני העברת כל ראשי נפץ, על הצפון להגיש רשימה של הנשק הגרעיני שלה לארה"ב

ארה"ב הציעה כי צפון קוריאה תעביר 50 אחוזים מראשי הנפץ הגרעיניים שלה לבריטניה. בריטניה ידועה במומחיותה בפירוק נשק גרעיני. כך לפי פרסום של kbs.co.kr.

על פי הפרסום ממשלת ארה"ב הציעה כי פיונגיאנג תקבל סיוע מבריטניה בתהליך של פירוק ראשי הנפץ הגרעיניים שלה. לדברי מקור מדיני, גורמי משרד החוץ האמריקני שביקרו לאחרונה בדרום קוריאה, אמרו כי הועלתה הצעה לצפון קוריאה להעברת 50% מראשי הנפץ הגרעיניים שלה לאנגליה.

בריטניה נותרה מעצמה הגרעינית, אך ארסנל שלה צומצם בחצי מאז סוף שנות השבעים, בעיצומה של המלחמה הקרה, וכתוצאה מכך, יש לה מומחיות בתחום הפירוק הגרעיני. ההצעה באה לאחר ששר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, ביקש תמיכה טכנית בריטית לצפון קוריאה באזור זה במהלך שיחות עם שר החוץ דאז, בוריס ג'ונסון, ביוני.

משלוח חצי מראשי הקרב שלה הוא לא הצעד הראשון שהצפון התבקשה לעשות. בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי לפני העברת כל ראשי נפץ, על הצפון להגיש רשימה של הנשק הגרעיני שלה לארה"ב. [חשיפה מלאה].

אולי יעניין אותך גם