התעשייה האווירית: מכירות בהיקף של 895 מיליון דולר ברבעון השני

תעשייה אווירית

התעשייה האווירית מדווחת על מכירות בהיקף של 895 מיליון דולר ברבעון השני, גידול של 4.2% מהרבעון המקביל אשתקד, זאת לצד רווח נקי בסך 10 מיליון דולר ורווח תפעולי של 30 מיליון דולר. יתרות המזומנים של החברה מסתכמות לסך של כ-1.6 מיליארד דולר, זאת לצד תזרים מזומנים חיובי בסך של 104 מיליון דולר מפעילות שוטפת.

"התעשייה האווירית מסכמת את הרבעון השני של 2018 עם צבר ההזמנות הגדול בתולדותיה, הנושק נכון להיום ל-13 מיליארד דולר, ומתבטא בעליה במכירות ברבעון זה, אשר עתידה להמשך גם ברבעונים הבאים. במקביל, מגמת הגידול בשווקים השונים בהם פועלת התעשייה האווירית נמשכת, בדגש על צפון אמריקה, אירופה ודרום מזרח אסיה, ואנו ממשיכים להציע ללקוחותינו את הפתרונות המתקדמים ביותר המותאמים למפת האיומים המשתנה", אומר יוסי וייס, המנכ"ל היוצא של התעשייה האווירית.

"בתוך התעשייה האווירית נמשכים תהליכי השינוי הפנימיים לטובת הבטחת המשך הגידול בהיקפי הפעילות העסקית, פיתוח מנועי הצמיחה הבאים במגוון תחומים וקידום פעילות הפיתוח העסקי המקומית והגלובלית. בנימה אישית, ולקראת סיום כהונה של מעל שש שנים כמנכ"ל החברה, אוסיף כי אני גאה על תקופה מלאת הישגים, מאתגרת ומורכבת. אני מאמין כי החברה תשכיל להמשיך ולבצע את המהלכים הדרושים על מנת לשמור ולקדם את מקומה בחזית הטכנולוגיה ובליבת בטחון ישראל וכלכלתה, לטובת אזרחי המדינה, עובדי החברה, ומאות לקוחותיה ברחבי העולם. אני מאחל הצלחה רבה לנמרוד שפר שייכנס בקרוב לתפקיד המנכ"ל".

נתונים עיקריים  לרבעון השני של שנת 2018
 
מכירות החברה ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בסך של 895 מיליון דולר בהשוואה ל-859 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 4.2%. הגידול במכירות ברבעון השני, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נובע ברובו מעליה בהכנסות בחטיבת בדק מטוסים ומגידול בהכנסות חטיבת מערכות טילים וחלל.
 
נתח המכירות לשוק הצבאי עמד ברבעון השני של שנת 2018 על 71% (29% לשוק האזרחי), בדומה לרבעון המקביל אשתקד. 
 
הוצאות המחקר והפיתוח ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-45 מיליון דולר לעומת סך של כ-44 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (המהווים כ-5.0% וכ-5.1% מהמכירות, בהתאמה). 
 
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בסך של כ-10 מיליון דולר (1.1% מהמכירות) בהשוואה לסך של כ-21 מיליון דולר (2.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי נובע ברובו מעלייה בהוצאות מימון ובהוצאות מיסים על הכנסה.
 
צבר ההזמנות בסוף הרבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-11.6 מיליארד דולר, בהשוואה לצבר בסך של כ-11.2 מיליארד דולר בסוף 2017. 76% מהצבר מיועד למכירה ללקוחות חו"ל בפיזור גיאוגרפי רחב. הצבר מורכב ממגוון רחב של מוצרים ומבטיח 3.1 שנות פעילות.  למועד זה עומד הצבר על כ-12.7 מיליארד דולר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית