נשק חדש? ארה"ב מזהירה מפני לווין רוסי המתנהג באופן מוזר במסלול

"אדוני הנשיא, באוקטובר אשתקד שיגר משרד הביטחון הרוסי חפץ לחלל שטען כי הוא 'מתקן מנגנונים בחלל'. אבל התנהגותו במסלול אינה עולה בקנה אחד עם כל מה שנצפה קודם לכן מבדיקות במסלול או במרחב", אמר ילים פובלט עוזר מזכיר, לשכת בקרת נשק, אימות ותאימות של ארה"ב

"אדוני הנשיא, ברצוני להביא לידיעת הגוף הזה עניין הקשור בחלל החיצון, שמדאיג מאוד את ממשלתי ומתייחס לביטחון החלל", אמר ילים פובלט עוזר מזכיר, לשכת בקרת נשק, אימות ותאימות.

"אדוני הנשיא, באוקטובר אשתקד שיגר משרד הביטחון הרוסי חפץ לחלל שטען כי הוא 'מתקן מנגנונים בחלל'. אבל התנהגותו במסלול אינה עולה בקנה אחד עם כל מה שנצפה קודם לכן מבדיקות במסלול או במרחב , כולל פעילויות אחרות רוסיות לבדיקת לווינים. אנו עוסקים במה שנראה כהתנהגות חריגה מאוד של 'מתקן מנגנוני חלל' מוכר.

"איננו יודעים בוודאות מה זה ואין דרך לאמת אותו. אבל הכוונות הרוסיות ביחס ללוויין הזה אינן ברורות ומן הסתם הן התפתחות מטרידה מאוד - במיוחד כאשר מדובר בהצהרות של מפקד חיל האוויר הרוסי, שהדגישו כי 'הטמעת אב טיפוס חדש של כלי נשק [צבא כוחות החלל] הוא המשימה העיקרית של חיל האוויר.

"עכשיו אני יכול להגיד לכם שהקולגות הרוסיות שלנו יכחישו שהמערכות שלה נועדו להיות עוינות. משרד הביטחון הרוסי פרסם הודעה לעיתונות, לפיה מדובר בלוויין לתיקון לוויינים בלבד."

פובלט הוסיף כי קשה לקבוע את מטרתו האמיתית של אובייקט פשוט על ידי התבוננות בו במסלול - בניגוד לבדיקה של הסכם בקרת נשק מסורתי. בהתבסס בניסוח שפת האמנה על-ידי רוסיה, אין שום דבר ב- PPWT המוצע שיאסור פעילות מסוג זה או פיתוח, בדיקה או אחסון של יכולות נשק אנטי-לוויני, כל עוד לא יפגע באובייקט אחר בחלל.

מקור:  state.gov

אולי יעניין אותך גם