מה עסקאות הנשק הנרקמות בין רוסיה לקטאר?

דיווחים מהחודשים האחרונים מצביעים על דיונים סביב עסקאות נשק בין קטאר לרוסיה. בין היתר, מדובר בטילי נ"ט, מסוקי קרב ומערכות הגנה אווירית. זאת, כאשר ברקע איומי סנקציות אמריקאיות למדינות הרוכשות חומרה רוסית

http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/ka-52.html

דיווחים מהחודש האחרון מצביעים, ככל הנראה, על מספר עסקאות נשק שנסגרות או צפויות להסגר בין רוסיה לקטאר. העסקה הראשונה היא טילי נ"ט מסוג 'קורנט', רובי קלצ'ניקוב, מטולי רימונים ומקלעים. כך לפי דיווח של tass.ru.

לצד עסקה זו, באותו דיווח פורסם כי ישנם מגעים סביב רכש מערכות הגנה אווירית מסוג S-400. פרסום אחר של tacticalreport, עושה מינוף לפרסומים קודמים שטענו כי ישנה על הפרק גם עסקת מסוקי קרב, ככל הנראה מסוג ka-52.

ההתחמשות של קטאר יכולה להיות קשורה לשני צירים - המתח שלה עם מדינות מפרץ אחרות לאור קרבתה לאיראן, ואליפות העולם בכדורגל בשנת 2022. אחת השאלות היא כיצד יגיב הבית הלבן מול רכש האמל"ח הרוסי. במקרה של הודו, טראמפ הראה גמישות, גם במקרה של מצרים. עם זאת, הבית הלבן מנסה באמצעות איום סנקציות כלכליות למנוע רכש חומרה רוסית. טורקיה היא דוגמא עדכנית לכך. נזכיר כי קטאר היא גם לקוח של מטוסי F-15 חדשים וצרכן של חומרה אמריקאית.

אין ספק כי מדובר במקרה מורכב עבור הסגל הדיפלומטי של טראמפ.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית