לוקהיד מרטין פיתחה בלון תצפית ענק לאיסוף מודיעין ביבשה ובים

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/unmanned-aerostats-airships-and-lighter-than-air-technology.html

חברת לוקהיד מרטין פיתחה בלון תצפית (AEROSTAT) ענק המסוגל לשאת מטע"ד של 950 ק"ג לגובה של 4,600 מטרים מעל פני הקרקע ולספק תצפית ומודיעין לשטח של 237 אלף קמ"ר לטווח של 275 ק"מ.

החברה מציינת כי בלון התצפית הגדול K  420 מתאים בעיקר למשימות ימיות, ומספק למפעיליו שיעור גבוה של מודעות מצבית, מודעות שטח, מודיעין, תצפיות ארוכות טווח עם יכולות של עיבוד מידע והפצתו לגורמים שונים. במטע"ד של הבלון ניתן להתקין מגוון סוגי ציוד, לפי רצון המפעיל, כמו חיישנים, ציוד תקשורת, תקשורת קול וסוגי ציוד נוספים. אורך החיים של בלון תצפית ארוך לעין שעור בהשוואה לכלי טיס מאויישים ובלתי מאויישים שבדרך כלל מבצעים משימות כאלו. הבלון מוגדר כלי אסטרטגי, מיקומו קבוע ויש בו יכולות של זיהוי ועיקוב מטרות.

כלים כאלו נמצאים בשרות צבא ארה"ב, המכס האמריקני ומשמר הגבול. דגם קטן יותר K 56 מיוחד להצבה על אניה בים, והוא בעל יכולות להגן על הספינה וגם לאסוף מודיעין ולזהות ולעקוב אחר פעילויות בלתי חוקיות במרחבי הים. בלונים כאלו נמצאים בשימוש משמר החופים של ארה"ב, ומבצעים  פעולות של מניעת הברחות סמים ועצירת הגירה בלתי חוקית באזורי האיים הקריביים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית