"בטווח של 85 ק"מ מהגבול הסורי-ישראלי אין ציוד כבד ואמצעי לחימה איראנים"

השליח המיוחד של נשיא רוסיה לסוריה, אלכסנדר לברנטייב אמר כי אין אמל"ח איראני בקרבת הגבול עם ישראל, אך יש יועצים איראנים בקרב הצבא הסורי באזור. בינתיים, הרוסים לוקחים בעלות על המצב וישמשו חוצץ בין צה"ל לצבא סוריה

חיילי צבא סוריה פותחים את מעבר קניטרה, עליו מתנוסס דגל סוריה. [אלקניטרה אליום, 2 באוגוסט 2018] 

השליח המיוחד של נשיא רוסיה לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, הצהיר, כי הכוחות האיראנים נסוגו מהגבול הסורי-ישראלי וכי באזור לא נמצאות מיליציות שיעיות. עם זאת הוא הדגיש, כי קיימת האפשרות שישנם מספר יועצים איראנים בשורות צבא סוריה (הנמצא בדרום סוריה). בנוסף, מסר לברנטייב, כי בטווח של 85 ק"מ מהגבול הסורי-ישראלי אין ציוד כבד ואמצעי לחימה [איראנים], אשר עלולים להוות איום על ישראל.כך לפי פרסום של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית

לברנטייב ציין, כי דברים אלה מבוססים על הסכמה בין הנציגים הרוסים והנציגים האיראנים, בעקבות סיום המבצע נגד "פעילי הטרור" באזור , כי עוד צורך בנוכחות הצבאית האיראנית בדרום סוריה.

הדברים נאמרו על רקע השתלטות צבא סוריה על דרום המדינה. ב-2 באוגוסט 2018 סיימו צבא סוריה ובעלי בריתו את המערכה לכיבוש דרום סוריה. המערכה נמשכה קרוב לשלושה שבועות ובמהלכה השתלט צבא סוריה על מרחבי דרעא ורמת הגולן. ברוב המקרים העדיפו ארגוני המורדים שלא להילחם ומרבית אזורי שליטתם נפלו לידי המשטר הסורי באמצעות הסדרי כניעה מקומיים, שבהם מילאו הרוסים תפקיד מרכזי. דאעש ניסה לבלום את ההתקדמות הצבא אך יחסי הכוחות, שנטו בבירור לרעתו, הפכו את הלחימה בו לבלתי אפקטיבית ואגן הירמוכ נכבש ע"י צבא סוריה בקלות יחסית. כך לפי הפרסום. 

כחלק מהשגרה הנוכחית, ובכדי למנוע "פרובוקציות" נגד עמדות האו"ם באזור, יוקמו שמונה עמדות של המשטרה הצבאית הרוסית לאורך "קו בראבו" (הגבול הסורי של אזור החיץ). כאשר המצב באזור יתייצב יועברו עמדות אלה לידי הצבא הסורי.

 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית