לוקהיד מרטין תפתח מערכות משולבות עבור תוכנית השיירות הצבאיות האוטונומיות של צבא ארה"ב

אנשי צבא יבצעו ניסויים והדגמות מבצעיות בפיתוחים של התוכנית באמצעות אבות-טיפוס מתוכנית ExLF ויקימו תהליכים אופרטיביים שיעצבו את התוכניות העתידיות בתחום השיירות הבלתי-מאוישות

צילום: לוקהיד מרטין

חברת לוקהיד מרטין זכתה בחוזה כמפתחת מערכות משולבות על ידי מרכז המו"פ הצבאי לטנקים ורכבים (TRADEC) של צבא ארה"ב כחלק מתוכנית (ExLF (Expedient Leader Follower לוקהיד מרטין תוביל מהלך תלת-שנתי לפיתוח, הטמעה וניסוי של מערכות אבטיפוס לא-מאוישות לתמיכה במובילי שיירות אוטונומיים או רכבים מובלים בתוך השיירה, כל זאת בסביבת עימות א-סימטרי. אנשי צבא יבצעו ניסויים והדגמות מבצעיות בפיתוחים של התוכנית באמצעות אבות-טיפוס מתוכנית ExLF ויקימו תהליכים אופרטיביים שיעצבו את התוכניות העתידיות בתחום השיירות הבלתי-מאוישות.

"אנו ממנפים ניסיון של למעלה מ-15 שנה בפיתוח מערכות לא מאוישות מתקדמות עבור לקוחותינו", כך אמרה גאילה קמפבל, סגנית נשיא לחימוש מדויק ותמרון קרבי בחטיבת הטילים ובקרת האש בלוקהיד מרטין. "המטרה שלנו כמפתחת והמטמיעה היא לסייע בתיאום בין מגוון מערכות וספקים להשגת שיירות אוטונומיות אמינות שיסייעו לכוחות הלוחמים בסביבות קרב".

חיילים אשר ישגרו שיירות רכבים לאספקה מחודשת בסביבות קרב א-סימטריות מאוימות נדרשים להתמודד עם אספקה של כמות גדולה של ציוד, בתנאי שטח ומזג אוויר משתנים ומגבלתיים ולעיתים בפעילות לילית. תנאים אלו משפיעים את בטיחות וביטחון הצוותים והציוד שנשלח כאספקה, המודעות המצבית של החיילים בשיירות ומקטינים את יעילות השיירות והאספקה.

"התוכנית תאפשר לצייד מספר רכבים צבאיים קיימים עם טכנולוגיה רובוטית מדרגית ובהמשך עם ערכות מודולריות ייעודיות וממשקים מתאימים וארכיטקטורה פתוחה שיסייעו להגדיל את בטיחות הצוותים, הגדלת המודעות המצבית בתנאים קשים ובהגברת היעילות", ציינה קמפבל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית