דיווח: ממשל טראמפ פועל להקמת "'נאט"ו ערבי' נגד פעילות איראן במזה"ת"

סוכנות רויטרס מדווחת כי ממשל טראמפ פעול להקמת ברית צבאית ומדינית חדשה בין ארה"ב למדינות המפרץ הפרסי, מצרים וירדן - כדי להיאבק במגמת התפשטות איראן במזרח התיכון. איראן בתגובה: "הדבר רק מעמיק את הפערים בין איראן לבין ארה"ב ובעלות בריתה"

הנשיא טראמפ (צילום ארכיון: AP)

ממשל הנשיא טראמפ פועל בחשאי להקמת ברית צבאית ומדינית חדשה בין ארה"ב לבין מדינות במפרץ הפרסי, מצרים וירדן, שתיאבק במגמות ההתפשטות של איראן במזרח התיכון., כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

פקידים אמריקניים וערביים אמרו בסוף השבוע לסוכנות רויטרס בוושינגטון שהבית הלבן מעוניין בהעמקת שיתוף הפעולה בין מדינות ערביות אלו לבין מארה"ב בנושאים כמו הגנה מפני טילים, אימונים צבאיים, לוחמה בטרור, וכן כדי להדק את הקשרים הפוליטיים והכלכליים עם מדינות אלו.

התכנית היא להקים 'נאט"ו ערבי' (ARAB NATO) של מדינות סוניות, או 'ברית אסטרטגית מזרח תיכונית' (MESA), והנושא יעלה לדיון בשיחות שיתקיימו ב-12 וב-13 באוקטובר השנה.

הבית הלבן אישר שהוא מקדם תפיסה של ברית עם 'בעלות בריתנו באזור', ולדברי סוכנות רויטרס, מקורות במדינות ערביות אישרו שמוכרים להם המאמצים לבצע את תכנית 'נאט"ו ערבי'. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הגיב על הידיעה ואמר כי הברית תהווה מחסום מול התוקפנות האיראנית, מול הטרור והקיצוניות, ותתרום ליציבות במזרח התיכון.

ליבת הפעילות בברית החדשה יהיו סעודיה ואיחוד האמירויות. 

דובר איראני רשמי בכיר הגיב על התכנית ואמר לסוכנות רויטרס: "בתואנה של השגת יציבות במזרח התיכון, האמריקנים ובני בריתם מלבים את המתיחות, והדבר רק מעמיק את הפערים בין איראן לבין ארה"ב ובעלות בריתה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית