שר הביטחון יחל בשבוע הבא בהליך לבחירת הרמטכ"ל הבא

על פי הודעת שר הביטחון, בשבוע הבא הוא יחל בתהליך לבחירת הרמטכ"ל הבא. ליברמן: "הליך הבחירה יהיה סדור, שקול ואחראי ובסופו אבחר את הרמטכ"ל הטוב ביותר, שיידע להוביל את צה"ל לניצחון בשדה הקרב"

שר הביטחון יחל בשבוע הבא בהליך לבחירת הרמטכ"ל הבא

שר הביטחון, ראש הממשלה והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט (צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, יחל בשבוע הבא בהליך לבחירת הרמטכ"ל הבא. 

הליך הבחירה גובש על בסיס חוות דעת הפצ"ר ויכלול שישה שלבים: התייעצות עם בכירים לשעבר: ראשי ממשלה, שרי ביטחון, רמטכ"לים ומפקדים בכירים בעבר, התייעצות עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ראיונות עם המועמדים לתפקיד, שליחת המועמדים לאישור 'הועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים' על מנת לוודא שכולם עומדים בדרישות הוועדה וכשירים לתפקיד הרמטכ"ל, גיבוש עמדת שר הביטחון והתייעצות עם ראש הממשלה ואישור המינוי בממשלה.
 
שר הביטחון ליברמן אמר בהודעתו כי "לקראת סיום כהונתו של הרמטכ"ל ב-31 בדצמבר, אתחיל בימים הקרובים בסבב התייעצויות ופגישות עם מועמדים שונים, כדי לבחור את הרמטכ"ל הכי טוב לצה"ל. הצבא ימשיך להתמודד בשנים הקרובות עם איומים הולכים ומתגברים בכמה חזיתות, קרובות ורחוקות. למינוי הרמטכ"ל תהיה משמעות קריטית בעיצובו של צה"ל אל מול האתגרים הרבים. למזלנו, יש לנו מועמדים מצוינים. הליך הבחירה יהיה סדור, שקול ואחראי ובסופו אבחר את הרמטכ"ל הטוב ביותר, שיידע להוביל את צה"ל לניצחון בשדה הקרב".
 
על פי הערכות, מי שנחשב למועמד מוביל הוא סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי. גם סגן הרמטכ"ל הקודם האלוף יאיר גולן מועמד. כמו כן נחשבים למועמדים האלופים איל זמיר וניצן אלון.