הסתיים בהצלחה ניסוי במערכות ההגנה "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו"חץ 3"

הסתיים בהצלחה ניסוי פיתוח מתוכנן מראש לבדיקת המערך הקרקעי של מערכות ההגנה הרב שכבתית מפני טילים ("כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2", "חץ 3"). "מנהלת חומה תמשיך בפיתוח מערכות הנשק לצורך התמודדות מול האיומים המתפתחים בזירה לטובת הגנה מיטבית של מדינת ישראל", נכתב בהודעה

צילום ארכיון: משהב"ט

במסגרת תוכנית העבודה השנתית של מנהלת חומה במפא''ת, הסתיים בהצלחה, ניסוי פיתוח מתוכנן מראש לבדיקת המערך הקרקעי של מערכות ההגנה הרב שכבתית מפני טילים ("כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2", "חץ 3").

בהודעת משרד הביטחון נמסר כי "מנהלת חומה תמשיך בפיתוח מערכות הנשק לצורך התמודדות מול האיומים המתפתחים בזירה לטובת הגנה מיטבית של מדינת ישראל".

הניסוי מגיע לאחר שמוקדם יותר השבוע נרשם השיגור המבצעי הראשון של מערכת "קלע דוד" (שרביט קסמים), לאחר ששני מיירטים שוגרו לעבר רקטות סוריות לעבר ישראל. מערכת 'קלע דוד' מיועדת להגן על המדינה כולה. בעוד שמעטפת ההגנה של 'כיפת ברזל' ו'יהלום' (פטריוט) היא ממוקדת, המעטפת של 'קלע דוד' רחבה כרוחב המדינה ואורכה. הפיקוד על לחימת ההגנה האווירית מרוכז באותו בסיס בדרום, שם נמצא מנ"י – מרכז ניהול יירוטים, בו מתקבלות הערכות המצב על איום, מתבצעים ומנוהלים הגילוי והיירוט, ושם יושב המפעיל הלוחץ על כפתור השיגור.

ההגדרה הרשמית של מערכת 'קלע דוד' היא: "מערכת הגנה נגד רקטות ארוכות טווח  (LRAR), טילים בליסטיים קצרי-טווח (SRAR), טילי שיוט (CM) ואיומי הגנ"א רגילים". המערכת מורכבת מ-מנ"י (מרכז ניהול יירוטים), מיירט 'סטנר' (STUNNER), מכ"ם רב-משימתי ומערכת שו"ב. המבנה הבסיסי הוא בן ארבע יחידות טילים שבכל אחת 12 מיירטי סטנר. המיירט מוגדר כדו-שלבי ותלת-פולסי, והוא בעל ראש ביות (SEEKER) אלקטרו-אופטי ואלקטרו-מגנטי. ראש הביות פוגע במטרה בשיטת AIM POINT, פגיעת נקודה, כלומר פגיעה של ברזל-בברזל במטרה עצמה עם אפקט HARD KILL.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית