ארה"ב לטורקיה: קנו מערכות הגנ"א מבוססות טילי 'פטריוט' במקום מערכות רוסיות S-400

דיווחים בכלי תקשורת טורקיים טוענים כי ארה"ב עושה מאמצים לשכנע את אנקרה לרכוש מערכות הגנה אוויריות המבוססות על טילי "פטריוט" במקום מערכת ההגנ"א הרוסית S-400

ארה"ב לטורקיה: קנו מערכות הגנ"א מבוססות טילי 'פטריוט' במקום מערכות רוסיות S-400

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ועמיתו הטורקי מוולט קאווסוגלו (צילום: AP)

ארה"ב עושה מאמצים לשכנע את טורקיה לרכוש מערכות הגנה אווירית מבוססת על טילי 'פטריוט' ולוותר על מערכת הגנ"א הסורית S-400, העלולה, כך חוששים האמריקנים, לחשוף היבטים סודיים במטוסי החמקן F-35.

העיתון הטורקי DAILY SABAH מדווח כי סגנית מזכיר המדינה האמריקני לעניינים צבאיים ופוליטיים, טינה קיידנוב, נמצאת בימים אלו בסלון האווירי בפארנבורו, בבריטניה, והיא דנה בתכנית ה'פטריוט' לאנקרה עם נציגים של תעשיות ביטחוניות ובנות ברית של ארה"ב.

"אנו מנסים להבהיר לטורקים מה אנו יכולים לעשות בקשר לאספקת טילי 'פטריוט'", אמרה קיידנוב, והוסיפה כי מטרתה של ארה"ב היא לדאוג לכך שמערכות הגנה אווירית שרוכשות בעלות ברית של וושינגטון "יתאימו ליחסים האסטרטגיים של אותן בעלות ברית עם וושינגטון".

פקידים טורקיים רשמיים אמרו בימים האחרונים בנושא זה כי טורקיה רשאית להגן על עצמה באמצעות מערכות הגנ"א, ומכיוון שמדינות החברות בנאט"ו לא הגישו לטורקיה שום הצעות רציניות, לא היתה לאנקרה ברירה אלא "לחפש פתרון חלופי".

אולי יעניין אותך גם