"חוק הפייסבוק" אושר בוועדה בכנסת

לפי הצעת החוק של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ושרת המשפטים, איילת שקד, יוכלו משטרת ישראל והפרקליטות להוציא צו להסרה דחופה של תכנים מסיתים
 

https://www.facebook.com/gilad.erdan/videos/2188151744558258/

החוק שאושר בוועדה מסמיך את בית המשפט לתת צו לחברות האינטרנט כדוגמת פייסבוק, גוגל או טוויטר, המורה להן להסיר תכנים המהווים עבירה שיש בה סכנה לביטחונו של אדם או לביטחון המדינה. לראשונה, נקבע כי במקרים דחופים בית המשפט יהיה מחויב לקבל החלטה בתוך 48 שעות לכל היותר. [מקור: www.gov.il].
 
השר ארדן: "צעד נוסף במאבק שלנו כנגד הטרור. למרות שברור לכולנו שהסתה לטרור ברשת האינטרנט מובילה לטרור ממשי, עדיין פייסבוק, טוויטר וחברות אינטרנט נוספות אינן נענות לכל פניות המשטרה והפרקליטות להסיר תכנים מסיתים ולעיתים נדרש זמן רב עד להסרת התוכן המסית. לכן, החוק שעבר היום הכרחי וחשוב כדי לתת לנו את הכלים לפעול מיידית להסרת תכנים שעלולים לגרום למעשי טרור ורצח.
 
"ההסתה ברשתות החברתיות ובאינטרנט היא כיום אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על קיומן של מתקפת טרור בארץ ובעולם ועלינו להילחם בהם בכל דרך. אני גאה בחוק שיזמנו שיחייב את פייסבוק, טוויטר ויתר החברות לציית במהירות להנחיות השעה, להסרת תכנים מסיתים. השלב הבא חייב להיות להטיל אחריות על החברות שבעצמן ינטרו ויסירו תכנים מסיתים".
 
ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, ראשת התכנית לדמוקרטיה בעידן המידע במכון הישראלי לדמוקרטיה, שהעבירה לעיון חברי הוועדה, ביחד עם עו"ד רחל ארידור הרשקוביץ, סקירה משווה לגבי מדינות בהן יש הסדרים או חוקים שנוגעים להסרת תוכן מרשתות חברתיות או מנועי חיפוש, אמרה בעקבות אישור החוק: "החוק הנוכחי הוא שיעור כיצד כוונה טובה למנוע טרור, הופכת לחומר ביד היוצר של הרשויות להגדלת שליטתן על חופש הביטוי. מדובר בחוק חסר תקדים בהיקפו, שיהפוך דה פקטו את הרשויות בישראל לצנזוריות של הרשת."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית