מכרז חדש ל"תוכנית הכוכבים" יוצא לדרך

מינהל הרכש במשרד הביטחון יפרסם השבוע את המכרז לרכש ציוד למתגייסים ולאנשי קבע בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה  

צילום ארכיון: דו"צ

מינהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) יפרסם השבוע מכרז חדש ל"תוכנית הכוכבים", לרכש ציוד למתגייסים, חיילים ולאנשי הקבע. היקף המכרז מוערך בלמעלה מ- 100 מיליון שקל בשנה,  ויכנס לתוקפו החל משנת 2019. 
 
כחלק ממהפכת הציוד והמענה השלם בצה"ל, בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) יצאה לדרך בשנת 2017 תכנית "הכוכבים".  כרטיס "הכוכבים" ניתן למועמדים לגיוס, מספר שבועות טרם גיוסם, ומאפשר להם לרכוש בעצמם את הציוד האישי לקראת הגיוס. הכרטיס החליף את הנוהל המיתולוגי של חלוקת ציוד אישי בבקו״ם. באמצעות הכרטיס יכולים החיילים לרכוש גם ציוד ספורט וחורף והוא ניתן לשימוש עד השחרור. סכום הכוכבים המוענק למתגייסים מותאם לאופי השירות ולמקצוע הצבאי בחלוקה ללוחמים, תומכי לחימה ועורפיים.
 
בעקבות הצלחת התכנית ועלייה משמעותית בהיקף הזכאים לרכישה באמצעות נקודות, הוחלט לצאת למכרז חדש.  מטרת המכרז להרחיב את מספר הספקים והרשתות שיתנו מענה ויאפשרו לחיילים ולמתגייסים מגוון רחב של ציוד אישי, ציוד ספורט והנעלה, וכן זמינות של חנויות בפריסה ארצית. מדובר במכרז דו-שלבי כאשר בשלב השני תוגשנה הצעות על ידי רשתות אשר יש באפשרותן להציע רכישת ציוד מקוונת.
 
המכרז הנוכחי, המובל על-ידי סגנית לרכש שירותים במנה"ר, המתקיים אחת למספר שנים, ייתן מענה גם לכרטיס הנקודות של משרתי קבע, לטובת קניית ציוד אישי, הלבשה תחתונה, ביגוד ספורט ופרטי לבוש צבאיים. 
 
אל"מ (מיל') אבי דדון, ראש מנה"ר במשרד הביטחון: "מדובר במכרז גדול, משמעותי וחדשני, אשר מטרתו היא בראש ובראשונה לתת למתגייסים, לחיילים ולקצינים את המענה המיטיבי לו הם זקוקים: זמינות, איכות, מגוון ציוד, וכן פריסה גיאוגרפית רחבה של הרשתות. בנוסף להגדיל את מספר הספקים ולהגביר את התחרות".
 
אל"ם מירב בריקמן, מפקדת מרכז ציוד באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל: "מעבר החיילים לשימוש בכרטיס הכוכבים הוא אירוע חשוב ומשמעותי בשיפור המענה בציוד לחיילי צה״ל. מכרז מסוג זה המשלב את המענה בציוד אישי, ציוד חורף וציוד ספורט לאוכלוסיית החיילים ואנשי הקבע הוא מכרז גדול, משמעותי ותקדימי במתכונתו החדשה. מטרתנו היא להגיע לקשת רחבה של חברות משתתפות שיתנו מענה רחב, מגוון, זמין ואיכותי לחיילי צה"ל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית