טיל פטריוט יירט מל"ט מסוריה שחדר לשטח ישראל

כלי טיס בלתי מאויש חדר לשטח ישראל מסוריה ויורט על ידי טיל פטריוט ששוגר לעברו מעל הכנרת. דו"צ: "צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה"

טיל פטריוט יירט מל"ט מסוריה שחדר לשטח ישראל

סוללת פטריוט (צילום ארכיון: AP)

דובר צה"ל הודיע כי "לפני זמן קצר יירט צה"ל באמצעות סוללת פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר מכיוון סוריה לעבר שטח ישראל. מערכות ההגנה זיהו את האיום ועקבו אחריו". בשל האירוע נשמעו אזעקות במספר יישובים בצפון. התושבים נקראו לחזור לשגרה לאחר היירוט.

מדובר צה"ל נמסר עוד כי "צה"ל לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל נסיון לפגיעה באזרחיה".
 
התקרית מגיעה כשבשעות הערב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, ויממה לאחר ששר הביטחון שלח מסר ברור לסוריה בכל הנוגע למצב בגבול רמת הגולן. "אני רוצה לחזור על מה שכבר אמרתי. סיירנו לאורך הגבול וראינו את האוהלים של הפליטים הסורים. אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע הומניטרי ואנחנו לא מוכנים לקבל שום פליט בשטחנו. הדבר השני שגם חשוב לציין זה הסכם ההפרדה מ-74' והבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף, מבחינתינו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו. גם לגבי הרצועות הנוספות, גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'", דברי ליברמן במהלך סיור ברמת הגולן.

אולי יעניין אותך גם