ויוה לה פראנס: מצרים רוצה לרכוש עוד מטוסי רפאל, פריגטות, מל"טים ומסוקים מצרפת

סיסי לקח הלוואה של 12 מיליארדי דולרים מקרן המטבע לפני כשנתיים לממן את המשך שלטונו, שליש מהאזרחים שלו חיים מתחת לקו העוני, אבל זה לא מפריע לו להמשיך לרכוש נשק. המימון כנראה ממקור חיצוני (סעודיה?) 

מצרים במגעים לרכש עוד 24 מטוסי רפאל מצרפת כולל טילי שיוט מסוג Scalp (שלאחרונה קיבלו אישור מכירה מארה"ב עבור מצרים), עוד שתי קורבטות מסוג Gowind 2500, כ30 מל"טי Patroller של חברת סרפן ומסוקי Cougar. כך לפי פרסום של latribune.fr.  

השאלה כמובן מאיפה הכסף. ובכן, הספונסר היא ככל הנראה סעודיה. מצרים לקחה בשנים האחרונות הלוואה מקרן המטבע הבינלאומית בסך כ12 מיליארדי דולרים שאותה היא תקבל בחמישה חלקים תחת בקרה של הקרן. בתחילת החודש בוצעה בקרה שלישית בהצלחה שבסופה מצרים תקבל עוד 2 מליארדי דולרים , כך שסך ההלוואה עד כה תגיע ל-8 מיליארדים. מתוך ה-12.

הבעיה שכדי להמשיך לקבל את ההלוואה ולהצליח להחזיר את ההלוואה , סיסי צריך להעביר רפורמות קשות במצרים, שגם ככה כשליש מאזרחיה נמצא מתחת לקו העוני. והחשש שהרפורמות האלו ייצרו במצרים מרי אזרחי בדומה לסחף של האביב הערבי. בעיקר מצדם של האחים המוסלמים שמהווים את האיום העיקרי מבית לשלטונו של סיסי שלאחרונה נבחר לקדנציה נוספת.

מכאן, שרכש החומרה הצבאית אינה מגיעה מתקציב מצרים או מכספים של קרן המטבע. אלא ממקור מימון חיצוני. לריאד יש כסף, והיא צריכה את מצרים לצדה במאבק מול איראן על השפעה במזרח התיכון.

אין ספק כי אם העסקה תיסגר במלואה, מדובר באחת מעסקאות הנשק הגדולות ביותר לשנת 2018 עד כה.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022