גרמניה מגדילה את תקציב הביטחון בכארבעה מיליארדי אירו

הצבא הגרמני שסובל מבעיות תקציב הגיע לקרקעית כאשר יש הטוענים שהוא בקושי מסוגל להגן על גרמניה במצב הנוכחי. לאור זאת, הפרלמנט הגרמני רוצה להגדיל משמעותית את תקציב הביטחון ל2019

הקנצלרית אנגלה מרקל הודיעה כי גרמניה תגדיל את הוצאות הביטחון כפי שהיא מתכוננת להשתתף בפסגה הקרובה נאט"ו בשבוע הבא בבריסל. היא הוסיפה, לעומת זאת, "בהשוואה למה שאחרים עושים ביחס לתוצר זה לא מספיק".

אף כי התקציב החדש ייצג גידול של 4 מיליארד אירו בהיקף של 4.6 מיליארד דולר, לא סביר שיספק את דעתם של מבקרים מבעלי ברית נאט"ו אחרים, בהם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהתלוננו בקביעות כי גרמניה אינה מוציאה מספיק על ההגנה.

השבוע יגיש שר האוצר, אולף שולץ, את הצעת התקציב המתוקנת לשנת 2019, הכוללת עליות משמעותיות בהוצאות הצבאיות, לפי העיתון הנדלסבלאט. תקציב הכוחות המזוינים צפוי לעלות ל -42.9 מיליארד אירו, כך אמרו גורמים בממשלה לסוכנות הידיעות DPA. התקציב המתוקן יהיה סביב 675 מליוני אירו יותר מהתכנון המקורי עבור 2019.

שרת הביטחון, אורסולה פון דר ליין, שהתחייבה להפסיק את הקיצוצים על הכוחות המזוינים, מתחה ביקורת על הצעת התקציב הראשונית כבלתי מספקת. "אני יכולה להגיד לך שאני מרוצה מאוד עם תקציב 2019", אמרה שרת הביטחון לעיתונאים.

מקור: dw.com

 

אולי יעניין אותך גם