צנחנים בריטיים ואמריקניים ביצעו תרגיל צניחה גדול בלטביה "כמענה מיידי וחזק למשבר עולמי"

צנחנים בריטיים ואמריקניים ביצעו תרגיל צניחה גדול בלטביה "כמענה מיידי וחזק למשבר עולמי"

צילום: משרד ההגנה הבריטי

כוחות צנחנים בריטיים ואמריקניים ביצעו בשבועות האחרונים תרגיל צניחה גדול בלטביה, שמטרתו היתה להוכיח יכולות של שת"פ בין שני הצבאות "כמענה מיידי וחזק למשבר בכל מקום בעולם".

צנחנים משני גדודי צנחנים של הצבא הבריטי ומהדיוויזיה האמריקנית המוטסת ה-82 טסו ישירות מפורט גרג, שבקרוליינה הצפונית, למדינות הבלטיות בצי של מטוסי תובלה כבדים מדגם  C-16 GLOBEMASTER וצנחו ישירות לשטח התרגיל בלטוויה עם ציוד כבד ולוגיסטיקה.

תרגיל הצניחה היה חלק מתמרון גדול של נאט"ו בהובלת ארה"ב במדינות הבלטיות, שבו השתתפו 18 אלף לוחמים מ- 19 מדינות חברות בארגון. אחת ממטרות התרגיל הוגדרה "שכל צבא יכיר היטב את האסטרטגיות ואת שיטות הפעולה של הצבאות האחרים כדי להגיע לרמות שת"פ בינלאומי"'.

אחרי הצניחה התאמנו הלוחמים בירי במטווחים וביצעו צניחות' כשהם מחליפים ביניהם את המצנחים. קולונל אנדרו ג'קסון, אחד ממפקדי התמרון, אמר שהמטרה היא להוכיח יכולות מוטסות בקנה מידה גלובלי. "תמרון כזה חשוב גם לאימון ולשיפור הביטחון  עצמי של צנחנים צעירים, שביצעו תוך כמה ימים צניחות מארבעה-חמישה סוגי מטוסים עם מצנחים שונים. זה משפר את רמת האימון". 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות