בית משפט בארה"ב קבע: רוצים מיקום של סלולרי? תביאו צו

bigstockphoto

פרסום של newamerica מגלה כי בית המשפט העליון של ארצות הברית נקט צעד קריטי כדי להגן על הפרטיות של האמריקאים עם פסק הדין בתיק קרפנטר נגד ארה"ב. בית המשפט החליט לדחות את הרחבת דוקטרינת צד שלישי, אשר קובעת כי כל הנתונים שניתנו מרצון על ידי צד שלישי מפסיקים להיות מוגנים על פי דרישת צו התיקון הרביעית, כולל איתור מידע על מיקום תא (CSLI) המאוחסן על ידי ספקי הסלולר, אשר משקף את מיקומי העבר של משתמשי הטלפון הסלולרי.

במקום זאת נקבע כי משתמשים בטלפונים סלולריים שומרים על ציפייה סבירה לפרטיות ברשומות אלה וכי על הממשלה לקבל צו חיפוש לפני רכישתם.

בית המשפט נבנה על החלטותיו הקודמות בארה"ב כי התיקון הרביעי דורש צו כדי להצמיד מכשיר מעקב GPS למכונית או לחפש בטלפון הנייד של הנהג. בית המשפט ציין כי "השינויים הסיסמיים בטכנולוגיה הדיגיטלית" משמעותם כי קיים "עולם שלם של הבדלים" בין המידע המצומצם הנדון בתיקים קודמים של דוקטרינת צד שלישי לבין "כרוניקה ממצה" של מידע מיקום שנוצר על ידי טלפון סלולרי.

למרות שבית המשפט תיאר את החלטתו כ"צרה", אשר חלה רק על CSLI היסטורי, ההחלטה הניחה קרקע פורייה לאתגרים של התיקון הרביעי סביב איסוף נתונים אחרים ללא צו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית