ארה"ב: סוכנות ה- NSA העבירה את ה-BIG DATA שלה לענן ממשלתי מסווג

אילוסטרציה: Bigstock

סוכנות הביטחון הלאומית (NSA), אחד מארגוני המודיעין החשאיים ביותר בארה"ב, מעבירה את רוב נתוני המשימות המודיעיניות שלה לענן הממשלתי המסווג של קהיליית המודיעין GOVCLOUD.

דובר NSA גרג סמיתברגר אמר ל-DEFENSE ONE כי הענן הממשלתי הוא סביבת היתוך מידע (BIG DATA) המאפשר לאנליסטים "לחבר במהירות את כל הנקודות" של מקורות הביון והמודיעין. מטרת הצעד היא שכל המידע הנאגר בסוכנות, וזה כולל  מודיעין אותות ומודיעין תקשורת ומידע שמקורו במקורות זרים סביב העולם, ירוכז במקום אחד, בענן. כמעט כל משימות ה-NSA כבר מתבצעות באמצעות המידע המאוכסן בענן הממשלתי המסווג "וכבר ברור שגברה מאוד המהירות שבה יכולים הצוותים לקלוט, לארגן את המידע ולעבדו".

הצוותים, הסביר הדובר, משתמשים בטכנולוגיות של אלגוריתמים ושל 'לימוד מכונה' (MACHINE LEARNING) כדי לברר בדיוק רב מה מקורה של כל פיסת מידע ומי מוסמך לראותה ולעיין בה. בתהליך הזה המסתייע בענן יש הרבה אוטומציה, אך האנליסטים יכולים להציג שאלות ולקבל תשובות ברמה ובמהירות המתאימה לבן אנוש.

הענן הממשלתי  GOVCLOUD של קהיליית המודיעין פותח על ידי ה-  NSA  אך הוא זמין להעניק שירותים ל-16 ארגוני ביון ומודיעין, כולל סוכנות הביון המרכזית  CIAוהסוכנות למידע מודיעני מהחלל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית