טורקיה בלחץ? שרי הביטחון של ישראל, קפריסין ויוון נפגשים שוב. על הפרק גם מפגש חברות ביטחוניות

סאבס אנג'לידס, שר הביטחון של קפריסין, אמר כי הוא ועמיתיו מיוון ומישראל, פאנוס קמנוס ואביגדור ליברמן, ידונו על "ביטחון אזורי, תחומי שיתוף פעולה אפשריים בין שלוש המדינות וקידום נוסף של שיתוף הפעולה הצבאי"

https://twitter.com/AngelidesSavvas/status/1004422277541310465

פורום שרי הביטחון של ישראל, קפריסין ויוון מתכנס שוב ביום שישי הקרוב, כך לפי פרסום של cyprus-mail. על הפרק האיום הטורקי והחשש הביטחוני מפיתוח תשתית הובלת אנרגיה משותפת. המפגש יערך בלרנקה ביום שישי הקרוב.

סאבס אנג'לידס, שר הביטחון של קפריסין, אמר כי הוא ועמיתיו מיוון ומישראל, פאנוס קמנוס ואביגדור ליברמן, ידונו על "ביטחון אזורי, תחומי שיתוף פעולה אפשריים בין שלוש המדינות וקידום נוסף של שיתוף הפעולה הצבאי שלנו, שכבר קיים באמצעות תרגילים משותפים, וכן על הרחבת שיתוף הפעולה הזה לנושאים הקשורים להגנת סייבר ובתחום החיפוש וההצלה".

הוא הדגיש כי המטרה היא ליצור יציבות באזור, והוסיף כי זה יקרה באמצעות שיתוף פעולה מתמשך במטרה לקדם רווחה ופיתוח באמצעות שיתוף פעולה אזורי עם מדינות שכנות אחרות. הוא התייחס במיוחד לקידום אבטחה ימית וסביב מקורות אנרגיה, וציין כי ייתכן שיהיו כמה פרויקטים משותפים בעתיד.

אנג'לידס אמר כי אירוע עם השתתפות של חברות קטנות ובינוניות משלוש המדינות העוסקות בתחום בתחום ההגנה יתקיים בניקוסיה ב -21 ו -22 ביוני.

בהתייחסו לשאלה, אמר כי יש גם שיתוף פעולה משולש בין קפריסין, יוון ומצרים לענייני ביטחון, וכי קפריסין ויוון יכולות גם ליצור פרויקטים תלת-צדדיים אלה בתחום הביטחון עם לבנון וירדן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית