"במלחמה עתידית לא ניתן יהיה לבצע חילוץ מוטס לכל הפצועים"

לדברי מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל') אמיר אשל, שדיבר בכנס IsCREAM2 בנושא רפואת חילוץ, לחימה ופינוי בהיטס, במלחמה כוללת עתידית לא יהיו מספיק צוותים וכלים לביצוע כל פעולות החילוץ המוטסות הרבות

מתוך הכנס (צילום: באדיבות כנס IsCREAM2)

מדבריו של מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל') אמיר אשל עולה כי לדעתו במלחמה כוללת עתידית לא יהיו לנו מספיק לוחמי חילוץ, צוותים רפואיים, טייסים ומסוקים לביצוע פעולות חילוץ מוטסות עבור כל הפצועים במלחמה זו.  אשל השתתף בדיון על כטב"מים כפלטפורמת פינוי מוטסת (חתול מעופף) שנערך במסגרת הכנס הרפואי השנתי של עמותת "החתול" (עמותת יוצאי יחידת 669) בנושא רפואת חילוץ, לחימה ופינוי בהיטס (IsCREAM2)  שנערך לאחרונה.

כחלק מהדיון בכטב"מים כפלטפורמת פינוי מוטסת הציגה התעשייה האווירית את ה"יסעורון הירוק" (Air Hopper), מסוק שהוסב לכטב"מ המסוגל לשאת פצוע וחברת אורבן אירונאוטיקס הציגה את ה"קורמורן", רחפן המיועד לנשיאת שני פצועים. הדיון נסב על שאלת פינוי פצועים ללא טיפול רפואי אנושי צמוד, האם יהיה צורך בעתיד בלוחמים, פאראמדיקים ורופאים בפעולות חילוץ ופינוי מוטס ועל שרידותם של הכלים הלא מאוישים בשדה הקרב ודבריו של מח"א לשעבר נאמרו על רקע נושאים אלו.

חידוש נוסף שנחשף בכנס IsCream2 הנה הידיעה כי בקרוב יתחילו לתת דם מלא (Whole Blood) במסוקי יחידת 669 ולא מנות דם רגילות (Packed Red Blood Cells) או פלסמה מיובשת גפי שהיה נהוג עד עתה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית