איחוד האמירויות תשגר לווין תצפית ראשון פרי פיתוח עצמי

https://youtu.be/HI0H-NOBCoE

בעוד בירושלים מכריזים כי ישראל היא מעצמת חלל, לא רחוק מאיתנו, במרחק של כ-2000 ק"מ, במזרח התיכון, ישנה עוד מדינה עם יכולות חלל מתקדמות. שמה - איחוד האמירויות הערביות. ובקרוב היא צפויה לשגר לווין תצפית חדש מיפן.

לפי דיווח של arabianaerospace הלווין חאליפה-סאט [KhalifaSat] הועבר מדובאי לנמל התעופה הבינלאומי אינצ'ון שבדרום קוריאה על מטוס תובלה של חברת האמירויות SkyCargo Boeing 777. מדובר בתחנת בדיקה לפני שיגור מיפן במהלך השנה. בהתחשב באופי העדין של המשלוח, צוותים של חברת האמירויות SkyCargo ומרכז מוחמד בין ראשיד לחלל (MBRSC) עבדו יחד מאז נובמבר 2017 כדי להכין ולתכנן את כל השלבים.

נביל סולטאן, סגן נשיא בSkyCargo , אמר: "במשך השנים ביצעה SkyCargo מגוון רחב של פרויקטים יוצאי דופן, אבל היכולת להעביר את הלוויין הראשון המיוצר באיחוד האמירויות הוא כבוד ייחודי. אנו שמחים להביא את המומחיות שלנו בתחבורה האווירית לשולחן באירוע ההיסטורי והמרגש הזה".

חאליפה-סאט הוא לוויין תצפית במשקל 350 ק"ג שמסיים מסלול בערך כל 90 דקות בגובה של כ -600 ק"מ. בעוד DubaiSat-1 ו- DubaiSat-2 נבנו בשותפות עם Satrec Initiative, יצרנית לווין דרום קוריאנית, מהנדסי MBRSC עיצבו ופיתחו את חאליפא-סאט באמירויות הערביות ללא סיוע של SI.

עם ארבעה פאנלים סולאריים, ללווין החדש תהיה רזולוציה של 0.7 מטרים עבור תמונות פנכרומטיות ו-2.98 מטרים עבור תמונות היפרספקטראליות. הלוויין יוכל לאחסן 1,024 תמונות, שכל אחת מהן מייצגת שטח של 12 ק"מ על 12 ק"מ. גודל התמונה הכולל שניתן לאחסן על ידי הלוויין יהיה 12 ק"מ על 1,350 ק"מ.

פרוייקט ח'ליפה סאט הוא חלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של MBRSC לעודד חדשנות, לעורר התקדמות טכנולוגית, לקדם פיתוח בר קיימא וליצור דור של מדענים ומהנדסים אמירטיים שיתרמו לתחייה מדעית ולהוביל פרויקטים מרחבי שאפתניים בעשור הקרוב. ל- MBRSC הסכם עם מיצובישי תעשיות כבדות בע"מ (MHI) לשגר את חליפה-סאט מיפן. רכב השיגור יהיה הרקטה H-IIA והוא אמור להיות משוגר ב2018.

התחנה הקרקעית של MBRSC בדובאי, איחוד האמירויות הערביות, תתמוך בלווין ובהורדת תמונות ברזולוציה גבוהה של כדור הארץ שישמשו למטרות שונות, כולל תכנון עירוני, ניטור שינויים, סיווג אזורים, מעקב אחר שינוי סביבתי וסיוע בטיפול באסונות טבע.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית