דוח בפרלמנט הבריטי: להגדיל את תקציב הביטחון "נוכח אתגרי ביטחון שמעמידה רוסיה"

צילום ארכיון: AP

חברי פרלמנט בבריטניה קוראים לממשלתם להגדיל את תקציב הביטחון וההגנה כדי "לשמור על ביטחון הממלכה נוכח אתגרי ביטחון שמעמידה רוסיה" בתחומי הים, האוויר, היבשה והחלל.

הדברים כלולים בדוח של ועדת ההגנה של בית הנבחרים, שפורסם במסגרת פרסומי הפרלמנט בלונדון, ובו נקראת הממשלה לקבוע תקציב ביטחון בשיעור של לפחות שלושה אחוזים מהתל"ג, שעור שהיה נהוג בבריטניה מאז אמצעי שנות ה-90. בדוח נאמר כי בתקופת המלחמה הקרה עמד תקציב הביטחון על בין 4.3 אחוז מהתל"ג ל-5.1 ממנו, ואחרי כן ירד לשלושה אחוזים, המינימום הדרוש לשמירה על ביטחון המדינה.

הדוח קורא לממשלה לתקצב באופן מלא את תכנית המודרניזציה של הצבא (MDP) נוכח "איומים מכיוון מדינות", שבהם רוסיה ממלאת ":תפקיד מרכזי". הדוח מדבר על הגדלת התקציבים וההשקעות בכמה תחומים למען  שיפור הגנת המדינה: השקעות יתר בתשתיות צבאיות, הגדלת יכולות בתחום הגנה נגד לוחמת צוללות (ASW), אין להפחית את גודל הצבא הסדיר מתחת ל-82 אלף איש ואשה, התקנת מערכת הגנה אווירית רב-שכבתית, דגש רב יותר על טכנולוגיות חלל לשיפור רשתות תקשורת, ניווט, סיור ותצפית. זה כולל, קובעים הנבחרים, תכנון לוויין התקשורת הצבאית SKYNET-6 ושימוש במיקרו-לוויינים זולים כמו CARBONITE-2.

 בתחום הגנת סייבר, קובע דוח ועדת ההגנה של הפרלמנט שיש להגביר את ההגנה על המדינה מפני תקיפות סייבר "בעיקר על ידי הגדלת יכולות זיהוי התוקפים לפני שמפתחים יכולות לנטרול התוקפים". מדובר גם על שיפור יכולות חסימה חזקות של כל הספקטרום האלקטרו-מגנטי.

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון ושר ההגנה גווין ויליאמסון הזהירו בעבר מפני איומי סייבר מכיוון רוסיה, דברים שהוכחשו נמרצות על ידי אנשי שגרירות רוסיה בלונדון, שטענו כי אלו "פרובוקציות חסרות שחר נגד רוסיה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית