דיווח: צה"ל הולך על ציר יבשתי טהרן - דמשק

בהתקפה האווירית האחרונה שבוצעה בקרבת Abu Kamal במזרח סוריה, הופצצו ככל הנראה מספר מבנים. אחד מהם שימש כוחות איראנים ועירקים. הסורים האשימו את האמריקאים שהאשימו את ישראל

https://twitter.com/abotamam73/status/1008715914718728192

ישראל ממשיכה, כך משתמע מהדיווח בCNN, לנצל לטובתה את חולשת מערך ההגנה האווירית הסורי, ומגדילה את טווחי הפעולה נגד כוחות איראנים בסוריה. לצד משלוחי הנשק מהאוויר, בצה"ל מאותתים לטהרן שגם הציר הקרקעי בין איראן לדמשק על הכוונת.

ההתקפות הישראליות על מטרות איראניות בסוריה הפכו לדבר שבשגרה בחודשים האחרונים. על ציר הזמן ישראל שחקה בהפצצות את מערך ההגנה האווירי הסורי שגם כך היה מורכב מחומרה רוסית ישנה. במקביל, פוטין לא ממהר להשלים לאסד את הפער המבצעי באמצעות מערכות חדשות מקושרות. כל עוד צה"ל לא פוגע באינטרסים רוסיים בסוריה, מבחינת הקרמלין שאיראן וישראל ישחקו בחתול ועכבר בשטח שבין דמשק לבגדד.

בהתקפה האחרונה שבוצעה בקרבת Abu Kamal במזרח סוריה, הופצצו ככל הנראה מספר מבנים. אחד מהם שימש כוחות איראנים ועירקים. הפרסומים מדברים על עשרות הרוגים. בעוד המדיה הסורית האשימה את ארה"ב, בכירים אמריקאים הדליפו לCNN שמדובר בהתקפה ישראלית. גם יצאה הכחשה אמריקאית רשמית להשתתפות בהפצצה.

משתמש בשם obretix מפרסם תמונות ממקום התקיפה. MrKyruer מפרסם סרטונים מהמקום מיד לאחר ההפצצה. ההפצצה לא צריכה להפתיע. נתניהו אמר מספר פעמים בשבועות האחרונים כי ישראל תתמודד עם איראן בכל שטחה של סוריה. גבול עירק אינו יוצא מהכלל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית