הושגו האישורים לרכישת תעש מערכות על ידי אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות הודיעה כי הסיכום שהגיעה אליו עם מדינת ישראל לרכישת תעש מערכות אושר על ידי ועדת המכרזים למכירת מניות המדינה ועל ידי דירקטוריון החברה. על פי הסיכום, המותנה עדיין באישור הממונה על ההגבלים העסקיים, התמורה לרכישה תהיה 1.8 מיליארד ש"ח

מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס (צילום: אסף שילה, באדיבות אלביט מערכות)

אלביט מערכות  הודיעה כי הסיכומים שהושגו בין מדינת ישראל לאלביט מערכות לרכישתה של חברת תעש מערכות, אושרו על ידי ועדת המכרזים למכירת מניות המדינה ועל ידי הדירקטוריון של החברה. התמורה לרכישה תהא כ-495 מיליון דולר (1.8 מיליארד ש"ח), כאשר תשלום סכום נוסף בסך של כ - 27 מיליון דולר (כ- 100 מיליון ש"ח) יהא מותנה בעמידתה של תעש מערכות ביעדים מסוימים.

השלמת הרכישה כפופה לחתימה על המסמכים הרלבנטיים ולקבלת יתרת האישורים הממשלתיים הנדרשים, לרבות אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, ציין כי "רכישה זו הנה נדבך משמעותי באסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו, בשל הסינרגיה בין היכולות והטכנולוגיה של תעש לאלו של אלביט מערכות. אנו מצפים להשלמתה של העסקה שתאפשר לנו להציע פורטפוליו משופר ללקוחותינו בארץ ובעולם. לאלביט מערכות יש ניסיון מוכח בביצוע מוצלח של רכישות גדולות ואנו בטוחים שרכישה זו תתרום הן לכלכלת ישראל והן לעובדים והלקוחות של שתי החברות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית