משנה מקום, אותו מזל: קספרסקי משהה פעילות עם האיחוד האירופאי

https://youtu.be/xKiHka4qzIc

חברת קספרסקי משהה את שיתוף הפעולה במיגור פשע קיברנטי עם סוכנויות וארגונים אירופיים. ההחלטה היא במחאה על ההצעה בפרלמנט האירופי אשר קרא לתוכנה שלו "זדונית". לדברי קספרסקי, ההאשמה הייתה "לא נכונה" והראתה "חוסר כבוד מובהק". הבשורה באה אחרי שארה"ב ובריטניה נקטו צעדים כדי להסיר את תוכנת קספרסקי ממערכות הממשל.

ב -13 ביוני אימץ הפרלמנט האירופי החלטה בתחום ההגנה בסייבר כדי להילחם ב"איום חסר התקדים" שעמו מתמודד הארגון מפני פריצות בסייבר בחסות המדינה. חלק מהאסטרטגיה יהיה כרוך בסקירה של חומרה ותוכנה המשמשים במוסדות השונים של האיחוד כדי למצוא "תוכניות מסוכנות פוטנציאליות".

ההחלטה, אשר אין לה סמכות חקיקה, גם קוראת לאיסור על תוכניות וציוד "מזוהות כזדוניות". היא נוקבת בשם Kaspersky Lab בלבד. ללא חברות תוכנה אחרות. בהצהרה, יוג'ין קספרסקי אמר כי ההצהרה היתה שקרית והוסיף: "החלטה זו של הפרלמנט האירופי מברכת על פשעי אינטרנט באירופה". לדבריו, לחברה אין ברירה אלא לנקוט פעולה "מוחלטת".

החלטה זו תהיה כרוכה בהפסקת כל שיתוף הפעולה עם יוזמות אירופיות ללחימה בפשעי סייבר באירופה, כולל אלה עם סוכנות Europol, עד שהיא תקבל "הבהרה רשמית" מהפרלמנט האירופי על ההצהרה. קספרסקי גם משהה את העבודה סביב פרויקט No More Ransom.

מקור: bbc.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית