חשש: חברת הזנק שעבדה עם הפנטגון נפרצה על ידי הביון הרוסי

https://clarifai.com

חברת הזנק בשם Clarifai שעובדת עבור פרויקטים מסווגים של הפנטגון נפרצה ככל הנראה על ידי הביון הרוסי, כך לפי פרסום של wired.com. החברה עוסקת בפיתוח אלגוריתמים בתחום לימוד מכונה. לפי בלוג החברה, היא עוסקת בפיתוח מערכות ללימוד מערכות בינה מלאכותית.

תביעה שהוגשה על ידי העובדת לשעבר, איימי ליו, טוענת כי מערכות המחשבים של קלריפאי נפגעו על ידי אדם אחד או יותר ברוסיה, דבר שעלול לחשוף את הטכנולוגיה המשמשת את צבא ארה"ב ליריב. התביעה טוענת כי קלריפאי ידעה על ההפרה בחודש נובמבר האחרון, אך מנכ"ל קלאריפאי ומנהלים אחרים לא דיווחו על כך לפנטגון.

לפי כתב התביעה, החברה עבדה על פרויקט Project Maven שמטרתו ניתוח תמונות שמתקבלות ממל"טים. פרויקט שגם גוגל הייתה שותפה בו. "Clarifai בתחילה סירב להגיב האם עבדה על פרויקט Maven", נכתב בדיווח. בעקבות החשיפה בתקשורת, מנכ"ל החברה אישר את הדברים בפרסום בבלוג החברה.

"הטכנולוגיה שClarifai פיתחה עבור לקוחות מסחריים יכול להיות מותאמת לעשות דברים כמו גילוי וספירה של מכוניות ואנשים בתמונות מל"טים", מוסיפים בפרסום.

בתחילת נובמבר, Clarifai קיבלה הודעה מספקית האינטרנט Cogent כי אחד השרתים שלה כנראה תוקף את אוניברסיטת אינדיאנה, כך על פי דו"ח האירוע הראשוני שדלף לWIRED. הדו"ח אומר כי כל קוד החברה והאישורים לחשבונות אמזון בהם מאוחסנים נתוני הלקוחות יכולים להיות בסכנה, וכי נראה כי מקור התוכנות הזדוניות במחשב ברוסיה. דובר קלריפאי אמר כי החקירה של החברה מצאה כי אף אחד מהנתונים של החברה או הקוד נפגעו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית