ליברמן על עסקת ה"הרון TP": "זה קודם כל הישג טכנולוגי, תעשייתי מן המדרגה הראשונה"

שר הביטחון ביקר בתע"א על רקע אישור עסקת חכירת המל"טים לצבא גרמניה ואמר כי "זו באמת גאווה לאומית לזכות במכרז בינלאומי מן הסוג הזה". לגבי המצב בדרום אמר: "אם מישהו חושב שניתן להמשיך את שגרת העפיפונים ושריפות יום יום - הוא טועה"

מימין לשמאל: יוסי וייס- מנכ"ל התעשייה האווירית, הראל לוקר - יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, אביגדור ליברמן- שר הביטחון, אודי אדם- מנכ"ל משרד הביטחון ודני גולד- ראש מפא"ת (צילום: תע"א)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס למצב המתוח בדרום במהלך ביקורו בתעשייה האווירית, ואמר כי "אם מישהו חושב שניתן להמשיך את שגרת העפיפונים ושריפות יום יום - הוא טועה". ליברמן ביקר בתעשייה האווירית על רקע אישור הפרלמנט הגרמני לעסקת חכירת מל"טים מדגם "הרון-TP" של התע"א.
 
"באתי בעיקר לברך את התעשייה האווירית, אדוני יו"ר, המנכ"ל, יו"ר ועד העובדים, מנהלת המל"טים במשרד הביטחון, מפא"ת, הייתה פה עבודה משותפת, עבודת צוות שלא תיאמן, הפרויקט והמכרז נמשכו 10 שנים והתמודדתם באמת בצורה מוצלחת מול ענקית אמריקאית, ג'נרל אטומיקס, ואחרי 10 שנים זכיתם במכרז של למעלה ממיליארד דולר. עוד 9 שנים של עבודה על הביצוע, האספקה, וזה כמובן מאות רבות של מקומות עבודה", אמר ליברמן. 
 
"זו באמת גאווה לאומית לזכות במכרז בינלאומי מן הסוג הזה מול ענקי היצרנים שמתחרים מארה"ב, מאירופה, במדינה כמו גרמניה, זו אולי תעודת ההכשר הכי חשובה. בד"צ ליכולות של התעשייה האווירית, למיקומה של התעשייה האווירית ליכולות הטכנולוגיות של מדינת ישראל. לכן אני רוצה לברך את כל הצוות ולהגיד לכם תודה בשם כולנו, ממשלת ישראל, משרד הביטחון, זה הרבה מעבר לכסף והצלחה במכרז זה קודם כל הישג טכנולוגי, תעשייתי, הישג מן המדרגה הראשונה. תודה רבה לכולם", הוא הוסיף.
 
כאשר נשאל לגבי האפשרות של רכש לוויין תוצרת כחול-לבן אמר השר כי "צריך לראות את המפרט והמחיר, לראות את ההצעות הנגדיות, אנחנו בהחלט קודם כל חושבים שחייבת להיות החלטה מקצועית, לא פרוטקציוניזם. נכון לרגע כל מה שמסתבר שאנחנו כן נרכוש לווין כחול לבן כולו מ-א' עד ת', זה לא בגלל התעשייה האווירית, זה בגלל שיקול מקצועי נטו. אני מבין קטן בלוויינים אבל אני סומך על צוות מפא"ת, על מנהלת הלוויינים, במשרד הביטחון יש מנהלת ואני שמחתי לראות שגם פה היו באמת לא מעט התלבטויות וחשיבה, והמסקנה הסופית היא שאם יתגמשו במחיר אז נלך על לווין כחול-לבן מתוצרת התעשייה האווירית".
 
יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר אמר כי "שר הביטחון, אני שמח וגאה שבאת לבקר אותנו היום. אתה מגיע לכאן כמה ימים אחרי שחתמנו על עסקה אסטרטגית ומאוד חשובה לתעשייה האווירית. אנו מספקים מל"טים לחיל האוויר הגרמני, עם כל הסמליות שבזה, 73 שנים אחרי. יש לנו בתעשייה האווירית את הטכנולוגיה הטובה בעולם, עובדים וטכנולוגים הכי טובים בעולם. אנו מייצאים ל-100 מדינות שונות בעולם, אנחנו גאים בחברה הזאת, בעובדים שלנו, במהנדסים שלנו, בהנדסאים שלנו. אנחנו מייצאים ב- 10 מיליארד ₪ בשנה ל-100 מדינות שונות את הטכנולוגיות שלנו". 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית