איום על תפיסת ההגנה האקטיבית לרק"מ?

חברת TDW הגרמנית פיתחה אב טיפוס של אמצעי נגד טנקים הכולל ראש פעימה אלקטרומגנטית בנוסף למטען החלול. לפי התכנון, הפא"מ תשתק את מערכות ההגנה האקטיבית ותאפשר למטען החלול לפעול ביעילות. לפי דובר החברה, עוד ארוכה הדרך למוצר מבצעי

חברת TDW הגרמנית מייצרת אתגר לתפיסת ההגנה האקטיבית לרק"מ ומציגה אמצעי נגד טנקים הכולל ראש שמייצר פעימה אלקטרומגנטית ומשתק את מערכות הרק"מ טרם התפוצצות המטען החלול. כך לפי פרסום של shephardmedia. החברה היא חברת בת של MDBA שמפתחת ראשי קרב.

בפרסום של החברה בתערוכת יורוסאטורי שהסתיימה לפני מספר ימים הציגה החברה מערכת בשם Electromagnetic Pulse (EMP) Warhead System. "נקודת תורפה פוטנציאלית עבור מערכות הגנה אקטיביות (APS) היא הסתמכות על חיישנים ברשת כדי לזהות ולהביס טילים נכנסים, אשר רגישים להתקפה אלקטרונית ושיבוש. הפתרון של TDW הוא טיל All-in-One שנועד תחילה להשבית את החיישנים והאלקטרוניקה באמצעות פעימת EM, ולאחר מכן לייזם ראש נפץ מסורתי להשמדת הטנק", כותבים בפרסום.

ראש ה- EMP יכול להיות משולב בטילים בגודל שונה והוא משתמש במערך חומרה ייחודי הכולל אנטנה, מקור HF וקבלים. התכונה העיקרית של ראש נפץ היא גנרטור הממיר אנרגיה נפיצה גבוהה לפעימת EM. על פי דובר TDW אב טיפוס מוקדם של המערכת פותח ונוסה.

"יש לנו כמה אבות טיפוס ועשינו כמה בדיקות. יש עוד כמה צעדים שאנחנו צריכים לעשות לפני שתהיה לנו מערכת EMP מבצעית", אמר הדובר לאתר. "פיתוח נוסף של ראש הקרב תלוי בלקוח. כרגע החברה ניזונה מתקציב פיתוח אשר יכול לדחוף את הפיתוח לרמה מסוימת ולאחר מכן את הפיתוח הסופי עושים עבור דרישות ספציפיות ללקוח."

לפי דובר החברה, החשש העיקרי של צבאות אירופה הוא טנקים רוסיים המזוודים עם מערכת הגנה  אקטיבית.

אולי יעניין אותך גם