תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת: "אנחנו עובדים עם 70 חברות וסטרטאפים בישראל"

"אנו מגדילים את תקציב המחקר והפיתוח המהווים פוטנציאל – עובדים עם 70 חברות וסטרטאפים בישראל, מתכננים לעלות ל-100. אנו עובדים עם סוכנויות רבות בישראל העוסקות בסייבר", אמר תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת במשרד הביטחון במהלך שבוע הסייבר הלאומי באוניברסיטת ת"א

קרדיט לצילום: גידי בועז

"אנו לומדים את הסיטואציה, מי תוקף אותנו ואיך לתפעל את כל שכבות ההגנה. אנו לומדים איך לעשות הגנה פרואקטיבית, איך לשחק עם מי שתוקף אותנו, איך להטעות את התוקף", אמר תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת במשרד הביטחון במהלך שבוע הסייבר הלאומי באוניברסיטת ת"א.

"אנו מגדילים את תקציב המחקר והפיתוח המהווים פוטנציאל – עובדים עם 70 חברות וסטרטאפים בישראל, מתכננים לעלות ל-100. אנו עובדים עם סוכנויות רבות בישראל העוסקות בסייבר. המפא"ת מהווה גשר בין האקדמיה, צה"ל גופי המודיעין והתעשייה."

דובר נוסף בכנס הוא אלוף (במיל') יעקב עמידרור שאמר כי "משום שאיננו יודעים מה הצד השני מסוגל לעשות אנחנו זקוקים ליתירות, אך זה עולה כסף – איך בונים זאת? מי ישלוט על זה. ללא יתירות לא ניתן להתמודד עם אתגר לא ידוע.

"הדרך היחידה להתמודד עם הרעים בעולם הוא שיתוף פעולה בין המדינות הטובות רק שת"פ כזה ייתן לנו את היכולת להתכונן בזמן לאיום לא מוכר. בסופו של דבר לא ניתן למנוע את המצב שבו תהיה חדירה לכל מערכת – ולכן לבנות מערכת שיש לה מספיק גמישות ועמידות. אנו לומדים על ידי תרגול, צריך להבין שכל אויב חכם שומר על היכולת שלו לזמן המלחמה, ולכן יש להתכונן להפתעות״.

תא"ל במיל' אהוד שניאורסון, מפקד 8200 לשעבר שגם דיבר בכנס אמר כי לאיראנים יש כבר את האמצעים ויש להם יכולת מבצעית למלחמת סייבר. "כוחות צבאיים רוצים להתמחות בסייבר כדי לקבוע כללים חדשים כדי שהמדינה תשיג עליונות.  וזה כבר לא מדע בדיוני. ארה״ב היום היא מעצמת העל המובילה ותהיה הסלמה כי סין תנסה לעקוף אותה", אמר שניאורסון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית