"מערכת תקיפה רשתית פורצת דרך"

חברת רפאל הציגה בתערוכת יורוסאטורי את מערכת Fire Weaver - מערכת תקיפה רשתית שמחברת אוספים ותוקפים מעל הרשת לכדי מערכת תקיפה אחת

צילום: ישראל דיפנס

חברת רפאל הציגה, בין השאר, במהלך תערוכת יורוסאטורי שנערכה השבוע בפריז את מערכת Fire Weaver, או "הדק חכם" כפי שהיא מכונה בצה"ל  – מערכת ניהול תקיפה מהפכנית לשדה הקרב היבשתי, להפצת נתונים טקטית, חיבור בין חיישנים ואמצעי תקיפה, כולל בחירת המטרות ובחירת אמצעי התקיפה המתאים ביותר למטרה.

המבקרים בתערוכה קיבלו אפשרות הצצה נדירה לפעילות המערכת, המבוססת על תפיסה שמחברת בין גורמי איסוף מודיעיני ותצפית ובין גורמי תקיפה, כך שניתן לבחור בגורם תוקף על ידי סימון מטרה כמו "במשחק מחשב".

לדברי שמעון, ראש תוכנית Fire Weaver, מדובר במערכת תקיפה רשתית שמחברת אוספים ותוקפים מעל הרשת לכדי מערכת תקיפה אחת. "העניין הוא לא לסגור מעגלים סתם כך - אלא מערכת תקיפה רשתית פורצת דרך", הוא מספר.

מאיר, מתוכנית Fire Weaver ברפאל, אמר כי "התוצאה היא קטלניות טכנו-טקטית. המערכת משלימה יכולות שו"ב אחרות ויכולה לבוא לידי ביטוי בכל גדוד המורכב מכוחות חי"ר, שריון והנדסה". 

המערכת "הדק חכם", כפי שנכתב בעבר בישראל דיפנס, מאפשרת ליישם את רעיון מכרז האש שמדברים עליו בצה"ל בשנים האחרונות. מדובר ברעיון המגלם תפיסת הפעלה אש דואלית - הכוח בחזית ילך עם פחות אמל"ח ויקבל גיבוי ממרחב אש אמורפי שיפעל בזמן תגובה מקביל לחיות מטרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית