צפו: הרחפן ש"יתאבד" על המטרה

התעשייה האווירית השלימה הוכחת יכולת של מערכת הרחפן התוקף "רותם" - ביצעה הדגמה מוצלחת ללקוח גדול

מערכת ה"רותם" (צילום: תע"א)

התעשייה האווירית ביצעה לאחרונה הדגמה מוצלחת של מערכת ה"רותם". הרותם הינו רחפן קטלני תוקף, קל משקל הניתן לנשיאה ותפעול פשוט ואינטואיטיבי על ידי לוחם בודד. בהדגמה הוצגו יכולות המערכת מקצה לקצה וכללי תקיפה מהירה של מטרה זעירה בדיוק מרבי. ההדגמה בוצעה בתנאי שטח ומזג האוויר קשים והציגה את יכולתה של המערכת לתת מענה מהיר ורלוונטי לכוח קטן בשטח מאוים.

הרותם הוא רחפן תוקף מתאבד מתוחכם ומודולרי הנושא ראש קרבי בעל יכולות שיגור ונחיתה אנכיות המתאים למשימות מודיעין, סיור ותצפית כמו גם למשימות תקיפה.

הרותם-L ניתן לנשיאה, פריסה והפעלה על-ידי לוחם אחד הנע רגלית מאחר והוא מתקפל לגודל של 37X7X5 אינץ'. הוא מיועד לשיגור תוך שניות במהלך תמרון ללא עזרים מיוחדים. הכלי נשלט על-ידי לוחם ד במצבי הפעלה אוטומטיים, כגון "חזרת חירום הביתה", "ניווט לנקודה, "מסלול", "תצפית", "תקיפה",  וכן המראה ונחיתה אוטומטיים. ניתן לשנות את משימתו של הרחפן באופן דינמי במהלך משימה פעילה, לרבות מעבר מטיסה קדימה למהירות ריחוף / זחילה וההיפך.

בועז לוי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת טילים וחלל אמר: "הניסוי בו הוכחנו את מעגל היכולות השלם של הרותם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית. אני מאמין כי רחפן המשלב יכולות סיור ותצפית, אחיזת שטח, שילוב סנסורים שונים ויכולות תקיפה, מהווה תוספת ערך משמעותית לכוחות הלוחמים. בדגש על מתארי הלחימה המורכבים המחייבים מענה מהיר, מדויק וזמין לאיומים בשדה הקרב. הרותם על שלל יכולותיו מהווה פלטפורמה ייחודית לשיפור הלחימה ביבשה".

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית