הפנטגון משתף בנות ברית כמו ישראל בתמרונים צבאיים גדולים ברחבי העולם – ישראל תשתתף לראשונה בתמרון באיי הוואי

הפנטגון משתף בנות ברית כמו ישראל בתמרונים צבאיים גדולים ברחבי העולם – ישראל תשתתף לראשונה בתמרון באיי הוואי

הונולולו שבהוואי (צילום: AP)

הפנטגון נוקט באסטרטגיה חדשה של התמקדות בתחרות צבאית בין ארה"ב לבין רוסיה וסין, וכחלק מאסטרטגיה זו משתפת ארה"ב בעלות ברית, כולל ישראל, בסדרה מקיפה של תמרונים קרקעיים וימיים בכל העולם, מהמדינות הבלטיות ועד האוקיאנוס השקט. מדינות קטנות כמו ישראל או וייטנאם מקבלות משנה חשיבות כאשר וושינגטון מצרפת אותן לתמרוני התמודדות עם המעצמות הגדולות.

BREAKING DEFENSE מציין כי התופעה הבולטת במדיניות הצבאית החדשה הזו היא ישראל, המכפילה, ואף יותר, את שיעור השתתפותה בתמרונים ותרגילים באירופה ובאזור האוקיאנוס השקט. צה"ל ישתתף בתמרון הימי הגדול RIMPAC מול חופי הוואי וכן בתמרון SWIFT RESPONSE , שהוא תמרון קרקעי גדול בפולין, בגרמניה, בלטביה ובליטא, ויתקיים בחודש זה.

באירופה יצורפו כ-40 צנחנים ישראליים לבריגדה המוטסת ה-173 של צבא ארה"ב בתרגיל שמשימתו העיקרית היא השתלטות על שדה התעופה מירוסלבייץ בפולין. דובר צבאי אמריקני מסר לכתב BREAKING NEWS שזו הפעם הראשונה שצה"ל משתתף בתרגיל של הפיקוד האירופי של הצבא האמריקני מחוץ לישראל. בחודש מארס השתתפו כוחות צבא אמריקניים וישראליים בתרגיל 'ג'ניפר קוברה' בישראל, שבו נטלו חלק 2,000 אנשי  הגנ"א של צה"ל ו-2,500 חיילים אמריקניים. קצינים משתי המדינות אמרו אז שאם יהיה צורך, יילחמו יחדיו כוחות צבא של שתי המדינות.

באוקיאנוס השקט תשתתף ישראל בתמרון הימי הגדול RIMPAC, ולדברי דובר צבאי ישראלי, ההשתתפות היא חלק ממאמציה של ישראל לשמר ולחזק את יכולותיה. הוא סירב למסור פרטים על ההשתתפות הישראלית בתמרון שייפתח ב-27 ביוני ויימשך כחודש ימים. ישתתפו בו יחידות צבאיות מ-26 מדינות, 47 ספינות שטח, חמש צוללות, יותר מ-200 כלי טיס ו-25 אלף לוחמים. בין המדינות שישתתפו לראשונה בתמרון  - ישראל, וייטנאם, סרי לנקה וברזיל.