תערוכת יורוסאטורי 2018: Thermal Beacon מציגה שתי מערכות זיהוי-עמית-טורף תרמיות אופטיות

בניסוי שנערך לאחרונה, מערכת MS OMR II c זיהתה מטרות מגובה של 18 ק"מ

צילום: Thermal Beacon

Thermal Beacon מפתחת ויצרנית ישראלית בתחום מכשור חדשני של מערכות זיהו-עמית-טורף (זע"ט) תרמיות תציג בתערוכת יורוסאטורי 2018 בפריז, שתי מערכות תרמיות אופטיות, MS OMR II ו- MK-IV, היכולות להבחין בין כוחות האויב לבין כוחות ידידותיים. בניסוי שנערך לאחרונה, מערכת MS OMR II c זיהתה מטרות מגובה של 18 ק"מ.

מכשירי האינפרה-אדום של טרמל ביקון משמשים כאמצעי זיהוי בתחום הספקטרום התרמי (mid-IR ו- long-IR) עבור כלי רכב, יאכטות, טייסים, צוותי השתלטות של המשטרה, חיפוש והצלה, שירותי חירום והצלה. המכשירים מיועדים לפעולה בשטח, מותאמים לדרישות ולסטנדרטים הצבאיים, כוללים משואת זע"ט אופטית מוצקה, משואה קומפקטית לתצפית תרמית, ותחום עבודה ארוך והם בעלי טווח עבודה ארוך.

משואות תרמיות מקרינות בספקטרום התרמי (8-12 מיקרומטר ובצורה הכי יעילה ב 3-5 מיקרומטר) ואינן פולטות קרינה בתחום הנראה-לעין או הקרוב לתחום האינפרא-אדום. הן משמשות כאמצעי זיהוי בתחום הספקטרום התרמי עבור אנשים או כלי רכב. גרסת המולטי-ספקטרום (MS) מאפשרת למשתמש לשלוט על ספקטרום הקרינה רק מהתחום התרמי, רק מהתחום הקרוב לאינפרה-אדום (עבור מכשור מעצים תמונה ומגביר אור כוכבים), או הן בתחומים התרמיים והקרובים לאינפרא-אדום בו-זמנית. מערכת ה- MS II II c מותקנת על קסדת לוחם, מסמנת אותה, ובכך מבדילה אותה מכוחות האויב. מערכת ה- MK-IV מותקנת על גבי  מבנים, כלי רכב וכלי שיט, ומאפשרת זיהוי מדויק על ידי כוחות ידידותיים.

לדברי דניאל דשביץ, מנהל השיווק של Thermal Beacon "שתי המערכות הן מוכחות לחימה, משולבות במלואן ונמצאות בשימוש על ידי מספר כוחות נאט"ו. המערכות הקטנות והקומפקטיות אינן בולטות (MS OMR II), ואינן פוגעות בפעילות החייל. היכולת של מערכת MS OMR II לזהות מגובה של 18 ק"מ מגבירה את ההגנה על הלוחמים בתנאי לחימה ומונעת טעויות זיהוי, ובכך מספקת שכבת הגנה נוספת המצילה חיים בקרב ".

בנוסף לשתי מערכות אלו, החברה תציג בתערוכת יורוסאטורי 2018 גם מערכות סימון ותאורה באורכי גל שונים, המותקנות על כלי נשק, מערכות תצפית ומטענים והן בעלות יכולת סימון של עד 30 ק"מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית