רפאל חושפת קיט הנחיה לרקטות 122 מ"מ

הצורך הגובר באמל"ח קרקעי מדויק והרצון לספק יכולת אש מדויקת עצמאית לכוחות מתמרנים מובילים את התעשיות הישראליות לפיתוח קיטי הנחיה לרקטות. בשבועיים האחרונים הציגו רפאל ותעשייה אווירית קיטים כאלו

Source: Rafael Advanced Defence Systems

רפאל מציגה קיט הנחיה לרקטות 'טפשות' בקוטר 122 מ"מ תחת המונח EPIK או Electro-Optical Precision Integration Kit. כך לפי דיווח של janes.com. לפי הפרסום, הקיט הוא נגזרת של טכנולוגיות שפותחו עבור משפחת קיטי ההנחיה מסוג ספייס של החברה.

"בשנתיים האחרונות אנו ממנפים טכנולוגיה זו כדי לענות על הדרישות הגוברת של כוחות הקרקע לפתרון שיכול לעסוק באופן עצמאי, באזורים מרובים ולפגוע במטרות מרובות, עם דיוק, בעת ובעונה אחת", אומרים ברפאל.

ברפאל אומרים שעל אף שהחשיפה היא לרקטה בקוטר 122 מ"מ, ניתן להתאים את הקיט לכל קוטר של אמל"ח שיורים אותו מהקרקע , יש לו מנוע ורש"ק, והוא לא מונחה.

ארכיטקטורת ההרחבה של EPIK כוללת חיישן אינפרא אדום לא מקורר(IR), חיישן לייזר המאפשר אינטגרציה של מטרות נעות, כמו גם מערכת ניווט אינרציאלית (INS), ומערכת מיקום גלובלית (GPS) המשמשת לגיבוי .

לפי פרסום רשמי של רפאל קיטי הנחיה של משפחת ספייס מגיעים לCEP של כשלושה מטרים. אם מדובר באותה טכנולוגיה, כנראה שמדובר ביכולות דומות ברקטות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית