סיקורסקי מסרה את מסוק ה-CH-53K הראשון לכוחות הנחתים בארה"ב

סיקורסקי מסרה את מסוק ה-CH-53K הראשון לכוחות הנחתים בארה"ב

צילום: לוקהיד מרטין

סיקורסקי, חברה של לוקהיד מרטין, מסרה את מסוק ה-CH-53K הראשון לכוחות הנחתים בארה"ב (USMC) מבין 200 שהוזמנו בסך הכל. מסוק ה-CH-53K הוא מסוק חדש לחלוטין שמיועד להחליף את מסוקי ה-CH-53E של כוחות הנחתים, אשר ביצע את טיסתו הראשון ב-1974 ונכנס לשירות בכוחות הנחתים ב-1981.

"מסירת מסוק ה-CH-53K הראשון לכוחות הנחתים מהווה את ציון הדרך הראשון בקליטתם של מסוקי התובלה הכבדה מהדור הבא של סיקורסקי. המסוקים מביאים יכולות מוגדלות ומתקדמות לשדה הקרב ומאפשרי גמישות בביצוע המשימות תוך הגדלת היעילות והחיסכון, בין אם מדובר בסיוע לכוחות קרקע, משימות סיוע הומניטאריות או במקרי אסון", אמר דן שולץ, סגן נשיא בכיר בסיקורסקי. "עם 18 מסוקים שנמצאים כעת בשלבי ייצור שונים, צוותי סיקורסקי והספקים השונים פועלים להשלמת הייצור והמשך המסירה הצפויים".

מסוק ה-CH-53K הראשון יוצב בבסיס הנחתים "ניו ריבר" בג'קסונוויל, צפון קרולינה ויעבור מבחני תמיכה שיתבצעו על ידי הנחתים שיפעילו את המסוק וינטרו את נושאים התחזוקה, תמיכה ולוגיסטיקה. ההערכות שיינתנו יעסקו בהפעלת המסוק בתצורות שונות ולצרכים מבצעיים שונים, על ידי אנשי הקרקע והאוויר של הנחתים. תוכנית תמיכה זו תוודא כי המסוק הבאים שייכנסו לשירות יהיו מוכנים בצורה מלאה וברמת קו המסוקים כולו, עם כניסתם לשירות. המסוק השני צפוי להימסר בתחילת שנת 2019.

מסוק ה-CH-53K סיים את מבחני הטיסה שנקבעו במהלך הגדרת פיתוח וייצור המסוק: הוא הרים משקל חיצוני של 36,000 ליברות למצב ריחוף ולמצבי טיסה שונים שבחנו את יכולות הטיסה והביצועים של המטוס וכן את חוזקו של המבנה לשאת את המשא. המשקל הכולל של המסוק בזמן הניסוי עמד על 91,000 ליברות – המשקל הכבד ביותר של מסוק שיוצר אי פעם על ידי סיקורסקי. עד כה, ביצע המסוק מגוון רחב של ניסויי נשיאת משאות, כשהמשקל הכבד ביותר עד לניסוי הנוכחי עמד על הרמת 27,000 ליברות, כולל הרכב הטקטי JLTV. המסוק יכול לשאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות למרחק של 110 מיילים בתנאי מזג אוויר חם – פי שלוש מהיכולות של מסוקי ה-CH-53E הוותיקים. מעטפות טיסה רחבות יותר הושגו בריחופים מסוגים שונים, טיסה ב-200 קשר, טיסה ב-18,500 רגל, פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחי בעלי זווית של עד 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי בתותחים.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל